Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
02.09.2009 09:36 - Ние самите сме най-големите си врагове
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 2216 Коментари: 14 Гласове:
3



Не, че не трябва да се обичаме и уважаваме, стига да не стане прекомерно :)
Лично за себе си съм се убедила, че във всеки аспект и ситуация; по житейският ми път, във взаимоотношенията ми с другите и най-вече в духовно отношение - действително аз съм най-големият си враг. Поне това, което представлява Егото, Аз-ът или както и да го наречем.
Това е онази частичка в нас, която се противи да надскочиш себе си и собствените си интереси; гласчето (лукавото обаче), което е готово да те накара да се саморазрушиш, но да не дадеш; което ти напомня колко и какво си дал и те кара да пресмяташ какво получаваш в замяна. Или когато направиш нещо добро, тайничко те подтиква да се чувстваш лекичко (или не толкова лекичко) горд и самодоволен - а Господ се противи на горделивите.
Да си го признаем - ние сме крадци на Божията слава, защото нищо добро не е от нас. На нищо добро не сме способни сами, всичко идва от Него, но накрая ни се ще ние да оберем одобрението и дивидентите.
Колко добре ни познава Господ. Познава сърцата ни: Еремия 17:9. "Сърцето е измамно повече от всичко и е безсилно; кой може да го познае?" А живеем във век, когато егото е поставено на висота, на пиедестал и всеки те съветва да се самовглъбиш, да го отглеждаш и подхранваш, сякаш си най-важното нещо на света и всичко се върти и зависи от теб, поредната заблуда на сатана, който също ни познава доста добре и знае слабостите ни.
И за мен най-голямото чудо (а чудеса относно Него - безброй) е, че Той продължава да ни обича! Ей такива, каквито сме! И продължава да иска да общува с нас. Да ни чака и да ни приема, когато най-сетне Му обърнем внимание - след поредното предаване по телевизията, след поредния безсмислен разговор по телефона, след поредната работа, която вършим - стои, гледа ни, търси ни, обича ни! И чака.
Затова всеки ден трябва да се молим Господ да ни пази най-вече от нас самите, за да не пречим на благословенията, които Той е приготвил за нас, възпирайки Го с нашата гордост, желание за слава и липса на смирение. За да не предизвикаме липсата на Бог в живота ни (=безбожие).
Бог да ви благослови в името на Христос, Който лично ни показа какво значи смирение, саможертва и истинска любов! Да ни вмени повече благодарност и дух на молитва. Повече търпение и великодушие. Повече от Себе Си.
Да се слави Неговото име, да дойде Неговото Царство, да бъде волята Му! Амин!



Гласувай:
3



1. valsodar - С повечето съм съгласен. Но, раз...
02.09.2009 11:17
С повечето съм съгласен.

Но, разгледай и въпросът за свободната воля, за свободният избор, чрез който се различаваме и придобиваме опита си като хора!

Бог е във всеки един от нас и чрез проявленията си, може да види света и през нашите очи.
Инак, ако не бе му нужно това - би ли ни правил различни и всеки да върви към него, по собственият си път?
цитирай
2. blagovestie - Важното е да вървим към Него :)
02.09.2009 12:17
Въпросът е, че за да сме с Него, трябва да "убиваме" егото си, което е труден и перманентен процес ;)
цитирай
3. valsodar - А защо непременно да го убиваме?
02.09.2009 13:21
Нали една от божиите заповеди гласи - Не убивай?
С какво право ще Убиваме Егото си тогава?
Напротив, трябва да се научим да живеем с него така, че то да не изкривява представата ни за света.

Човек без Его не е човек, а безволево мекотело.
Ако Бог искаше да е така, не би ни дал нито разум, нито чувства, а още по-малко пък право на свободен избор.

Егото е това, което те центрира в обкръжаващият свят.
И точно там е тънката граница - дали ще приемеш себе си като център на вселената или ще приемеш себе си като част от вселената.
Тук егото изкривява действителността и точно тук е урокът, който следва да усвоим.

Лесно е да се убива.
Лесно е да се руши.
цитирай
4. blagovestie - Валсодар 5.
02.09.2009 13:42
Умишлено сложих "убиваме" в кавички :)))
Явно имаме различно понятие за егото в тази тема. За мен е онова, което описах, а за теб Аз-ът по принцип.
Лично аз бих била щастлива да нямам егоизъм в себе си. Не съм го постигнала, но зная, че бих живяла по-добре.
Относно живота без его, който ти се струва равносилен на живот на мекотело, явно сливаш егото с волята.
За да се опитам да изясня кое его трябва да "убиваме" ще ти задам въпрос - тъй като приемам Христос за съвършения пример, покажи ми къде Той прояви егоизъм или ни посъветва да пазим егото си?
ПП: Не съм склонна нито към унищожение, нито към разруха :)))
цитирай
5. valsodar - Господи, защо ме изостави?
02.09.2009 14:05
И той е Човек като нас.
цитирай
6. blagovestie - 100% човек и 100% Бог едновременно -
02.09.2009 14:11
това е Христос.
В онзи момент Бог Го изостави, за да ни изкупи, за да понесе и отделянето от Бог поради греховете ни, но не ми показваш къде е проявил егоизъм. Или смяташ, че щом казваш "И Той е човек като нас" включва е егото?
цитирай
7. valsodar - Абсолютно !
02.09.2009 14:28
:)
цитирай
8. blagovestie - Разбрах те,
02.09.2009 14:33
но не виждам никъде потвърждение, че Христос не се е отървал от егото си :Р
Ползотворен ден :)))
цитирай
9. valsodar - И аз не виждам в това,
02.09.2009 15:20
че се е отървал от него.
Дори напротив, той е преминал в СвръхЕго - в божественото си Аз.
цитирай
10. blagovestie - Това са небиблейски щуротии :)
02.09.2009 15:27
и не съм съгласна. Не се интересувам от разни изкривявания и философски разсъждения, примесени с източни религии, психология и пр. неща. Отдавна съм зарязала тези неща като плява, нямам време за отклонения.
Всичко добро!
цитирай
11. valsodar - Айде, хлопна кепенците!
02.09.2009 15:40
Що така се подплаши?

Всичко извън кръга на църковната догма - щуротии?
То и фарисеите навремето са мислели така.
Каква е разликата от него време към сега?

Същата закостенялост в мирогледа и отказ да се погледне и под друг ъгъл.
цитирай
12. blagovestie - Гледала съм, братко, но го отчитам
02.09.2009 16:29
като загуба на време и енергия. Предпочитам да не се разпилявам. Не се подплаших, но задачите ме гонят, а не стигаме доникъде. Това са дълги разговори с много обяснения, писането е бавно, чудя се как да го обясня. Може би друг път :)))
Голгота е огромна тема, не мога да я вместя в коментари.
цитирай
13. valsodar - Друг път тогава
02.09.2009 22:48
Ще има време и за това.
Приятно ми бе. :)))
цитирай
14. blagovestie - И на мен :)
03.09.2009 09:17
Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2895821
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди