Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.10.2012 09:53 - Някои от наредбите на Господа
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 1166 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Левит 19:11-19

  11. Да не крадете и да не лъжете, и да не се мамите един друг.

  12. Да не се кълнете лъжливо в Моето Име и да не оскверняваш Името на своя Бог. Аз съм ГОСПОД.

  13. Да не притесняваш ближния си и да не го ограбваш; заплатата на надничаря ти да не престои у теб през нощта до сутринта.

  14. Да не злословиш глухия и да не сложиш препънка пред слепия, а да се боиш от Бога си. Аз съм ГОСПОД.

  15. Да не вършите неправда в съд; да не покажеш пристрастие към сиромаха, нито да почетеш личността на големеца, а да съдиш ближния си в правда.

  16. Да не обикаляш между народа си като клеветник и да не се надигнеш против кръвта на ближния си. Аз съм ГОСПОД.

  17. Да не мразиш брат си в сърцето си; да изобличиш смело ближния си, за да не се натовариш с грях заради него.

  18. Да не отмъщаваш и да не храниш злоба против синовете на народа си, а да обичаш ближния си както себе си. Аз съм ГОСПОД.

  19. Да пазите наредбите Ми. Да не кръстосваш добитъка си с друг вид добитък; да не сееш разнородни семена в нивата си и да не обличаш дреха, тъкана от разнородна прежда.

 

 И ми направи впечатление, че преди около 35 века, (когато Моисей е писал книгата Левит под Божието водителство), почти 3500 години (!!!), Господ е предвидил и човешките опити да смесваме видове, както и ГМО културите.

 

 

Разбира се този стих има и изцяло духовно тълкувание – да се държи на чистотата, да няма примеси и смесвания, Божието да бъде отделено и освещавано. Но... на мен лично този стих (19) ми звучи и съвсем актуален, напълно съответстващ на днешната действителност. Освен това все по-ясно разбираме за последствията от смесените семена – Бог не ги благославя, затова и те са безплодни.

 

 

Последната част – забраната за смесване на различни прежди, е поради това, че жреците на околните на Израил езически народи, са имали обичай да смесват различни конци и платове, за да правят магиите си.

 

 

Това е изрична заповед да не смесваме вярата си в Бога с окултни и езотерични учения. Което също е фрапиращо актуално и става все по-важащо за отделните християнски деноминации, отдалечаващи се от Божието Слово, от същинските Господни наредби и постановления, и от Самият Христос.

 

Матей 5:17 Исус: Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците? Не съм дошъл да разруша, но да изпълня.

 

Всичко изпитвайте и сравнявайте с Библията, възлюбени. Ако нещо липсва там, или ако откриете, че нещо е изопачено – не е от Бога. Бог никога не противоречи на Словото Си, нито ще го промени. Господ е същият вчера, днес и завинаги. Непроменим. Само ние, хората, нагласяме, тълкуваме и изкривяваме нещата, както ни изнася или в невежеството си.

 

 

Изпитвайте, проверявайте, изследвайте сърцата си, мислите си, разбиранията си, вярата си, ходенето си в Бог, защото Той го прави. Очите Му са на всеки от нас, вижда в сърцата ни и няма къде да се скрием от светостта Му.

 

1 Петрово 3:12 Защото очите на Господа са върху праведните и ушите Му - към тяхната молитва; но лицето на Господа е против онези, които вършат зло.

Притчи 5:21  Защото пътищата на човека са пред очите на Господа и Той внимателно измерва всичките му пътеки.

 Притчи 22:12 Очите на Господа пазят онзи, който има знание, и Той осуетява думите на коварния.

 

 Нека Бог ни води и благославя!

 






Гласувай:
4



1. karaiany - Да, винаги ми е правило впечатле...
17.10.2012 11:04
Да , винаги ми е правило впечатление , че Божието слово може да се чете на множество нива. Затова обикновено се казва ,чe то е живо , сиреч , пригодено е за развиващят се интелектуално и духовно човек.
Поради тази причина , намирам че специaлно тази твоя препоръка е изключително важна :

"Изпитвайте, проверявайте, изследвайте сърцата си, мислите си, разбиранията си, вярата си, ходенето си в Бог, защото Той го прави. Очите Му са на всеки от нас, вижда в сърцата ни и няма къде да се скрием от светостта Му."
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2896469
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди