Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
20.06.2013 13:34 - Галатяни 1 глава
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 1954 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 27.06.2013 17:42


 
 
 

Това е първото написано послание от Новият Завет.

Автор: Павел

 

Година: 49 г. н.е.

 

От: Антиохия, Сирия

 

До: Църквите в южна Галатия - Антиохия Писидийска, Икония, Листра, Дервия

 

Тема: Писмото е ясно послание срещу легализма. Павел отговаря на всички доводи, които юдаизаторите използват да убедят галатяните в следването на Мойсеевия закон.*
Оправданието и освещаването стават по благодат чрез вяра, а не чрез дела. В това писмо Павел прави връзка с фригийските роби, които са в галатянските църкви. Той използва думата „роб” или нейни производни 16 пъти. Много от неговите метафори контрастират със свободата. Павел напомня на галатяните, че са свободни от Мойсеевия закон и са святи в Христос без недостатък в Неговите очи. Павел използва остри думи срещу юдаизаторите. Той явно е ядосан, защото пропуска благодарствените молитви, които са характерни за другите му писма. Павел е уверен, че галатяните ще получат писмото му и няма да приемат други възгледи.


 

Галатяни 1

1. Павел, апостол не от хора, нито чрез човек, а чрез Иисус Христос и Бог Отец, който Го е възкресил от мъртвите,

2. и всичките братя, които са с мен, към църквите в Галатия /римска провинция, обхващаща областта около гр. Анкара в днешна Турция/:

3. Благодат и мир да бъде на вас от Бог Отец и от нашия Господ Иисус Христос,

4. който даде Себе Си за нашите грехове, за да ни избави от настоящия свят /гръцката в оригиналът може да се преведе като: век, епоха, период, ера, свят, обществен порядък/ на злото според волята на нашия Бог и Отец,

5. на когото да бъде славата за вечни векове. Амин.

6. Чудя се как вие така бързо се отвръщате от Онзи, който ви призова чрез Христовата благодат, и преминавате към друго благовестие,

7. което не е друго благовестие, а е дело на неколцината, които ви смущават и искат да изопачат Христовото благовестие.

8. Но ако и самите ние или ангел от небето ви проповядва друго благовестие освен онова, което ви проповядвахме, нека бъде проклет.

9. Както казахме и преди, така го казвам и сега пак: ако някой ви проповядва друго благовестие освен онова, което приехте, нека бъде проклет.

10. Защото от хора ли сега търся благоволение, или от Бога? Или на хора ли искам да угаждам? Ако бях още угаждал на хора, нямаше да съм слуга на Христос.

11. Но аз ви известявам, братя, че евангелието, което ви благовестих, не е човешко;

12. понеже аз нито съм го приел от човек, нито съм го научил от човек, а чрез откровение на Иисус Христос.

13. Защото сте чули за моето някогашно поведение, когато бях в юдейската религия – как прекомерно гонех Божията църква и я разорявах;

14. и напредвах в юдейската религия повече от мнозина свои връстници между съотечествениците си, като бях много по-ревностен към преданията на предците си.

15. А когато Бог, който още от утробата на майка ми ме беше отделил и призовал чрез Своята благодат,

16. благоволи да открие в мен Сина Си, за да Го проповядвам между езичниците, аз не се допитах до плът и кръв,

17. нито се изкачих в Ерусалим при тези, които бяха апостоли преди мен, а веднага заминах за Арабия и пак се върнах в Дамаск.

18. По-късно, след три години, се изкачих в Ерусалим, за да се запозная с Кифа, и останах при него петнадесет дни;

19. но друг от апостолите не видях освен Яков, брата на Господа.

 20. А за това, което ви пиша, ето, пред Бога ви уверявам, че не лъжа.

21. После дойдох в областите на Сирия и Киликия,

22. но още не бях познат лично на Христовите църкви в Юдея,

23. а те само бяха слушали, че онзи, който едно време ги е гонил, сега проповядва вярата, която някога е разорявал,

 24. и славеха Бога заради мен.

 
Писмото до Галатяните, без номерацията:

Галатяни 1

 

Павел, апостол не от хора, нито чрез човек, а чрез Иисус Христос и Бог Отец, който Го е възкресил от мъртвите, и всичките братя, които са с мен, към църквите в Галатия: Благодат и мир да бъде на вас от Бог Отец и от нашия Господ Иисус Христос, който даде Себе Си за нашите грехове, за да ни избави от настоящия свят на злото според волята на нашия Бог и Отец, на когото да бъде славата за вечни векове. Амин.

 

Чудя се как вие така бързо се отвръщате от Онзи, който ви призова чрез Христовата благодат, и преминавате към друго благовестие, което не е друго благовестие, а е дело на неколцината, които ви смущават и искат да изопачат Христовото благовестие.

Но ако и самите ние или ангел от небето ви проповядва друго благовестие освен онова, което ви проповядвахме, нека бъде проклет.

 

Както казахме и преди, така го казвам и сега пак: ако някой ви проповядва друго благовестие освен онова, което приехте, нека бъде проклет.

Защото от хора ли сега търся благоволение, или от Бога?

Или на хора ли искам да угаждам?

Ако бях още угаждал на хора, нямаше да съм слуга на Христос.

 

Но аз ви известявам, братя, че евангелието, което ви благовестих, не е човешко; понеже аз нито съм го приел от човек, нито съм го научил от човек, а чрез откровение на Иисус Христос.

 

Защото сте чули за моето някогашно поведение, когато бях в юдейската религия – как прекомерно гонех Божията църква и я разорявах; и напредвах в юдейската религия повече от мнозина свои връстници между съотечествениците си, като бях много по-ревностен към преданията на предците си.

А когато Бог, който още от утробата на майка ми ме беше отделил и призовал чрез Своята благодат, благоволи да открие в мен Сина Си, за да Го проповядвам между езичниците, аз не се допитах до плът и кръв, нито се изкачих в Ерусалим при тези, които бяха апостоли преди мен, а веднага заминах за Арабия и пак се върнах в Дамаск.

 

По-късно, след три години, се изкачих в Ерусалим, за да се запозная с Кифа, и останах при него петнадесет дни; но друг от апостолите не видях освен Яков, брата на Господа.

 

А за това, което ви пиша, ето, пред Бога ви уверявам, че не лъжа.

 

 

После дойдох в областите на Сирия и Киликия, но още не бях познат лично на Христовите църкви в Юдея, а те само бяха слушали, че онзи, който едно време ги е гонил, сега проповядва вярата, която някога е разорявал, и славеха Бога заради мен.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2887967
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21459
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди