Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
10.07.2013 11:49 - Псалм 23 - разглеждане
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 4430 Коментари: 2 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

 1.  Господ е Пастир мой;
няма да остана в нужда.

  2. На зелени пасбища ме успокоява;
при тихи води ме завежда
.

  3. Освежава душата ми;
води ме през прави пътеки заради името Си.

  4. Да! И в долината на мрачната сянка ако ходя,
няма да се уплаша от зло;
защото Ти си с мене;
Твоят жезъл и Твоята тояга - те ме утешават.

  5. Приготвяш пред мене трапеза в присъствието на неприятелите ми,
помазал си с миро главата ми;
чашата ми прелива.

  6. Наистина благост и милост ще ме следват
през всичките дни на живота ми;
и аз ще живея завинаги в дома Господен.

1.  Господ е Пастир мой;
няма да остана в нужда.

- Господ е добрият пастир. За да е твой пастир, трябва да си в стадото Му.  Трябва да си от Неговите овце. Да Го познаваш и да Го следваш. От всички гласове, да различаваш този на Господаря ти.

- Когато Господ е твоят пастир, няма да останеш в нужда, защото Добрият пастир живота си дава (и даде!) за овцете

2. На зелени пасбища ме успокоява;
при тихи води ме завежда.

- на зелени пасбища = благоденствие, засищане на гладът и нуждите

- ме успокоява – мирът на Господа, който е все по-необходим в този хаотичен и все по-объркан свят

- при тихи води ме завежда – отново се свързва с мир, хармония, спокойствие. Тихи, безопасни, напоителни, освежителни води

3. Освежава душата ми;
води ме през прави пътеки
заради името Си.

- Освежава душата ми – приповдига, засища жаждата, обновява, очиства, възстановява, отърсва от прахта, отморява, прави годна да продължи…

- води ме през прави пътеки – по прави пътеки, а не по криволичещи пътища. Бог не само че ни води по прави пътеки, Самият Христос стана Пътят. Не просто “сочи пътя”, а Е Пътят. Към Небето. Към вечността. Спасението за вечността.

- заради името Си – Библията не е човеко-центрична, а Христосоцентрична, Богоцентрична и това не трябва да се забравя. Заради Своето име го прави Господ и поради любовта Му към нас.

Колосяни 1:12-18

 12. като благодарите на Отца, Който ни удостои да участваме в наследството на светиите в светлината;

  13. Който ни избави от властта на тъмнината и ни пресели в царството на Своя възлюбен Син /Исус Христос/.

  14. В Него имаме изкуплението си, прощението на греховете;

  15. в Него, Който е образ на невидимия Бог, първороден преди всяко създание;

  16. понеже чрез Него бе създадено всичко, което е на небесата и на земята, видимото и невидимото, било престоли или господства, било началства или власти, всичко чрез Него бе създадено;

  17. и Той е преди всичко и всичко чрез Него се сплотява.

  18. Той е и глава на тялото, т. е. на църквата, Той е Началото, първороден от мъртвите, за да има първенство във всичко.

 4. Да! И в долината на мрачната сянка ако ходя,
няма да се уплаша от зло;
защото Ти си с мене;
Твоят жезъл и Твоята тояга - те ме утешават.

- и в долината на мрачната сянка ако ходя – не сме защитени от всички бедствия, налага се да минаваме през мрачни места и ситуации

- няма да се уплаша от зло – щом Бог = Всесилният, Всемогъщият, Всевластният, Владетелят на ВСИЧКО, е с нас, кой ще бъде против нас?

- защото Ти си с мене – ето това е обещание! – че Господ ще е с нас навсякъде, когато сме Негови

- Твоят жезъл и Твоята тояга - те ме утешават – жезълът /скиптър/ е признак на власт; тоягата е средство за защита и подпиране, подпомага ходенето и пази от натрапници. Освен това обаче е начин да вкараш овцата, склонна към отклоняване, отново в стадото. Т.е. – и средство за наказание, за назидание. Думата има още едно значение – минаването под гега, тояга е бил начин за преброяване на овцете…
Когато е носена от войник – е  за воюване, когато е носена от пастир /гега/ – за защита на стадото.
Думата има още едно значение – мярка за измерване. Метафорично когато съвпадаш с Божията мярка, това е изпитание, но е и утешително, защото Бог гледа в/на тебе. Дори дисциплиниращите методи са за наше добро.

5. Приготвяш пред мене трапеза
в присъствието на неприятелите ми
помазал си с миро главата ми;
чашата ми прелива

- трапезата в този случай (в степта или в пустинята) е представлявала подготвено място или кожа, разстлана на земята (евр. шлх), на която се слага храна.

- приготвено място, т.е. място, за което е избрано и отделено конкретно пространство. Избрал го е и го е приготвил Господ. За вярващия.

- кожата е вид жертвоприношение, защото за да се вземе, е отнет живот, както тогава, когато е писан този Псалм (Старият Завет), е бил начинът за опрощение за греховете, тъй като Христос още не бе изкупил всички повярвали в Него чрез Собствената Си кръв

- в присъствието на неприятелите ми – всичко това се случва още тук, на земята, заобиколени сме от неприятели, но това не пречи на Бог да ни отдели, нито да ни засити на трапезата, която ни е приготвил. Да ни осигури време и да промисли за нуждите ни от всякакво естество.

- помазал си с миро главата ми – мирото в Словото е признак за присъствието на Святия Дух, за благоволение над някого, царете са били помазвани и това ги е отделяло да бъдат царе, а на нас – вярващите ни е казано, че сме царско свещенство. Ние сме слуги/служители на Бога.

- чашата ми прелива – признак за изобилие, за пресищане. В контекста го свързвам изцяло в духовен смисъл. Ние сме “пръстени съдове”, храмове на Бога. Когато сме нахранени с Него, когато ни е изпълнил, то е до преливане. Така че и други да получат Божието благословение чрез нас. Това е неотменим духовен принцип – даденото ни от Бог не е само за нас, а трябва да се умножава и раздава. Точно обратното на светската система, където колкото повече даваш, толкова по-малко имаш, то в духовен аспект важи точно обратното правило – колкото повече даваш /сееш/ - толкова повече имаш /раждаш и от едно семенце, което умира за себе си, произлизат 30, 60, 100-кратно/. Изобилието от Бога не може да се сравни с нищо!

6. Наистина (обещание, без съмнение, със сигурност)
благост и милост (най-доброто, възжеланото)
ще ме следват (там, откъдето мина, ще идват след мен, когато в мен изобилства Бог. Не е задължително да са преди мен…)
през всичките дни на живота ми;
(това е и отговорност, защото е ден за ден. Човек се сдобива с Божието присъствие и обновление, ежедневно, а не наведнъж за цял живот. Това е процес, а не еднократно събитие)
и аз ще живея
(не ще живуркам, съществувам или просто ще ме има, а ще ЖИВЕЯ)
завинаги (без ограничението от време, за вечността)
в дома Господен (къде? – в Божият дом, в Божието присъствие, в Божията слава)






Гласувай:
10



1. karaiany - Скала си ти ! Няма да спра да ти се ...
13.07.2013 15:47
Скала си ти !
Няма да спра да ти се възхищавам !
цитирай
2. blagovestie - Адри,
14.07.2013 09:49
не спираш да ме изненадваш приятно :))))

Благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2896402
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди