Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
04.12.2017 22:50 - Николай Велимирович - из Езерни молитви - ХСVIII
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 358 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 04.12.2017 23:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Търсих, четох, че доникъде не бях стигнала, и направо до края го докарах, а ей това, трето отзад-напред - странно познатото, избрах от св. Николай Велимирович
😊

 


ХСVIII (стр. 280 на Езерни молитви)

Книга съм – изписана отвън и отвътре
и запечатана със седем печата.

Сричат ме съседите ми
и не могат името ми да кажат.

Съседи мои, как ще прочетете името на Господа,
Който ме е умил от всяка нечистота,
щом дори името ми не можете да кажете!

Твоя книга съм, Господи Царю мой,
Твое писмо и отвън, и отвътре.
Само че светът ме зацапа с неграмотната си ръка,
та станах неясен и нечетлив.

Твоя книга съм, Господи Царю мой,
и Твои са печатите, с които Си ме запечатил
като Своя светиня.

До всеки печат има по един дар на Светия Дух,
дар от безсмъртния живот на Небесната Триада.
Кой ще разпечата това, което Бог е запечатал, -
кой друг може, освен едничък Бог?

Казват ми съседите ми:
Ти си книга на света и си изписан цял с ръката на света
и всичките ти дарби са дарове на света.

Тъй ме четат неграмотните
и аз усещам, че не ми знаят името.

Истина, светът е писал много с несръчната си ръка
по сърцето ми.
Много и ненужни дарове е нахвърлял светът в сърцето ми.

Но виж, щом изтрия всичко,
което светът е писал по сърцето ми
и изхвърля всичките дарове от сърцето си,
не изхвърлям сърцето си от себе си и не го оставям празно.

И щом изтрия всичко,
което светът е писал по ума ми,
и изхвърля всичките му дарове от ума си,
не изхвърлям моя ум,
нито го оставям празен.

Знам, че духът ми е писал по тялото
и тялото – по духа.
Но щом изтрия всичко, което духът е писал по тялото
и тялото по духа,
пак не оставам книга неизписана.

Щом изхвърля целия свят от себе си,
виждам отново себе си книга,
запечатана със седем печата.
Туй е Твоята книга, Господи,
Туй е писаното от моя Господ.
Кой може да разпечата Божията книга, освен едничък Бог?

Призналият Те за Отец
признаваш и Ти за син
и отваряш на сина Си книгата му и четеш тайните.
Печат по печат чупиш и му четеш тайните.

Напразно ме сричат хората,
няма да могат да ме прочетат.
Ще прочетат само това,
което светът е драскал по мен и у мен.
Но очите им не могат да четат под печатите.

Няма много думи в тая книга,
но всяка дума е гореща като пламък
и дълга като безсмъртие,
и по-сладка от всички сладости на този свят.

Седем думи – седем духа и седем живота,
трима горни и трима долни,
споени неразлъчно
в средата от един неумиращ пламък.

Светата мъжественост на небето
и моминската женственост на земята,
опасани с непорочен пояс, окичен със седем звезди.

Кой ще смее да сипе бисер пред тия,
които се хранят с гнили круши?
Кой ще посмее да прочете Твоите тайни на тия,
които са грамотни само за дебелите слова на света?

Невидимата ръка пише навсякъде по света,
но светът се дърпа и се мъчи да пише
с мъртвата си ръка мъртви думи.

Господи Всемилостиви, погледни тия,
които гледат Теб,
и насочи ръката им да пишат Твоето име
по себе си и отвън, и отвътре.

Всемъдри Боже мой, насочи очите на Твоите избрани
към печатите на Твоята книга,
за да чакат с молитва и с разбиране да четат,
когато Ти безшумно и в мълчание
разчупиш печатите на тайната!
----------------------------------------------------------------------

Всъщност Книгата е писано Слово…
А това Слово пише със Светлина. Любов. 

от






Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2896087
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди