Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
15.02.2010 15:50 - "Християнка" или "вярвам в Христос"...
Автор: blagovestie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 887 Коментари: 2 Гласове:
3



Днес поради лошото време съвсем няма работа. Щъкам си из Фейса, но и там не е много динамично. Гледам си разни клипчета, търся все за изгреви, за пролет, природни гледки, цветя, че да си оплакна очите, защото ми втръсна от зимата.
Не знам за вас, но аз не я обичам. Бързо ми омръзва това навличане с купища дрехи, ходене по сняг и лед, студът и цялата тази белота - вече не ми се струва красива и невинна. Зажаднях за цветове, за птичи гласове, дори мухите ми липсват направо...
И попадам на много приятно клипче, свързано с медитация - красота, приятна музика. Лепнах го аз, поздравих приятелите, но нали трябва да е ясно, накрая допълвам, че се дистанцирам от религиозното послание (будизъм), тъй като вярвам в Христос.
Не просто "аз съм християнка", ами вярвам в Христос.
И изведнъж осъзнах, че това да се наричам християнка малко ме е потискало. Защото откривам, че в думата християнин няма само светли нюанси.
А и много станаха християните, малко учениците / последователите на Хрисос. Никого не съдя, може би само себе си. Не съм идеална, далеч съм от Божия стандарт, имам своите угризения и вътрешни битки. Все ми се струва, че вместо да се приближавам до Бог - сякаш се отдалечавам от Него и съм все по-... недостойна.
Понятието християнин побира толкова много неща, някои - нищо незначещи, други - означаващи твърде много. От историческа, религиозна, философска, житейска и деноминационна гледна точка могат да се видят коренно различни неща.
Понякога е твърде ангажиращо да заявиш "аз съм християнин", защото животът ти не е много много за хвалене, нито характерът ти, нито взаимоотношенията ти, а отговорността не е малка - хората те гледат и си казват: "Абе, ако това са християните..."
Други пък използват принадлежността си към Христос, за да се самоизтъкват, да се хвалят, като с медал, ама спечелен не от тях самите. Трети, за да провокират.
Четвърти пък са християни, ама от вътрешно разделение на деноминации и доктрини вече не знаят кое е правилно и кое не в ежедневието им. Пети са християни само на Великден и Рождество.
Няма повече да разтягам темата, защото никой няма излишно време.
Та аз не знам дали съм достойна да съм християнка по начинът и смисълът, който аз самата влагам в това определение, но безсъмнено вярвам в Христос!
Как ли да се наричам? А, да - ХристОва!!!
Бъдете изобилно благословени! В Неговото име!



Гласувай:
3



1. dimardesy - ... много странно...
15.02.2010 16:33
сигурен съм, че знаеш отговорите... но най-важното е какво ти самата усещаш в себе си... иначе темата е безкрайна и сега не ми се започва, че ще отнеме много време... и място
цитирай
2. blagovestie - ааа, dimardesy,
15.02.2010 16:40
аз имам време, мястото е известно, ако ти се разтяга темата - давай :)))
ПП: Естествено, че знам отговорите, но те са моите отговори, субективни, може дори изкривени да бъдат...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2888058
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21459
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди