Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
14.06.2012 11:09 - "Когато беззаконията се превръщат в закон, съпротивата се превръща в задължение!"
Автор: blagovestie Категория: Политика   
Прочетен: 9194 Коментари: 36 Гласове:
31

Последна промяна: 14.06.2012 11:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
 
 

Вчера България се събуди! Събрахме се за по-малко от 3 часа, блокирахме Орлов мост, бяхме единни, държахме се за ръце, седяхме на тротоара, пеехме песни за рождения ден Бойко, но той не ни уважи. Този път и шофьорите като че ли бяха на наша страна! И когато запяхме "Хубава си моя горо" дори полицаите се стъписаха! Поставихме едно достойно начало на битката с НОВИЯ ЗАКОН ЗА ГОРИТЕ! Защото това не е краят! Това е началото! Всеки ден ще е така - до победата!

Днес е ред на Росен Плевнелиев - той може да наложи вето на промените в Закона за горите. Тези промени, които могат да напълнят партийните каси; да подсигурят бъдещето на Цеко Минев, Емо Фаса, Ковачки и другите олигарси; да увеличат двойно и повече сечта в горите; да застроят всички наши планини. Но не могат да гарантират въздуха, водата и здравето ни.

Как: с плакати, свирки, топки, колела, деца, кучета.
Какво правим: събираме се на езерото Ариана точно в 19:30 и точно в 19:45 излизаме на платното на Орлов мост. Стоим там докато не получим отговор от Плевнeлиев, че ще се срещне с нас и ще наложи вето. Ако не го направи си тръгваме точно в 20:45 и утре пак!
Много важно: не се заяждаме с полицията, не се разделяме на малки групи, гледаме да покрием по-голяма площ.
Повече информация за промените: http://forthenature.org/news/2434

image

Източник: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=401990626520419&set=a.190422681010549.62559.190311954354955&type=1&theater




Гласувай:
31



1. boristodorov56 - България е с вас!
14.06.2012 11:24
България е с вас!
цитирай
2. анонимен - Питане! Кои демократични лостове използвахте?
14.06.2012 11:26
Защото неуважението към законите идва чак когато се види, че не вършат работа. Иначе не допринасяте нищо. Несъобразяването с демократично приет закон- за движението по пътищата е нарушаване на закон, т.е. престъпление. Друго: ако не ви подкрепят парламентарно представени партии, това може да значи, че много, ама много от избирателите не ви подкрепят... а също и това, че вие сте срещу техния избор и предпочитате една малка групичка- като вашата да определя положението. А това, простете, не е демократично.
цитирай
3. blagovestie - Борка, радвам се, че има хора, които са организирали
14.06.2012 13:10
събитието. Аз ги подкрепям напълно!

Анонимен,
вярвам, че използват лоста на правото на мнение и правото на това и децата ни да имат гори. Защото природата е по-ценна от напълването на нечии джобове, пък и сме зависими от нея. Уча децата ми да я обичат и искам и внуците ми да знаят какво е гора. На живо. Надявам се, че отговорът ми те удовлетворява?!
цитирай
4. mt46 - Браво, Люси!
14.06.2012 13:39
Поздрави! Демократично е да се протестира... Демокрация значи власт на народа, а не на партийно-мафиотските олигарси...
цитирай
5. blagovestie - Здравей, Марине!
14.06.2012 13:50
Напълно си прав!

ПП: За да не стане недоразумение пак пояснявам, че не съм от организаторите на протеста, но ги подкрепям напълно. Затова и разпространявам призивът им! Това касае всички ни.
цитирай
6. blackpredator - И аз да попитам
14.06.2012 13:55
Колко имота с променен НТП /начин на трайно ползване/ си виждала и какво е станало след промяната?
Аз стотици.
Излязат ли тия от горския фонд, станат ли частна собственост, пиши ги бегали. Барчета, кенефи и още какво ли не, ще обезобразят гората.
Ски писти и влекове има в цяла алпийска и несамо Европа.
Но европейците си нямат Орлов мост.;(
Точно тоя закон ни прави европейци, даже за момента да обслужва интереси.
Иначе гората ще пълна със сергии, с китайски гащи, вместо боровинки.

Горко на децата ти.../ни.../
цитирай
7. blagovestie - blackpredator,
14.06.2012 14:08
притеснява ме, че обслужването на интереси може да се проточи толкова (защото личното облагодетелстване е удобно и приятно занимание), че после да няма възможност да се обслужват... гори, поради липсата им.

Аз ли чета субективно или двамата с теб разбираме коренно различно следния текст:

"Природозащитниците предупреждават, че опасността от презастрояване на защитените територии в горите продължава да расте, след като депутатите разширяват обхвата на строителство, което ще се допуска в горите. Освен открити съоръжения, вече без промяна на предназначението в горите ще се изграждат и съоръжения с временни покрития.

Остана и възможността за изсичане без план и програма на малки частни гори до 20 дка, което преди време доведе до голи сечи, особено в равнините на Северна България.

Коалицията „За да остане природа в България” настоява при гласуването на законопроекта на второ четене в пленарна зала, депутатите да ограничат обхвата на строежите, които могат да се изграждат без промяна на предназначението в горите и най-вече да премахнат схемите за държавна помощ от всички законови текстове, които регламентират строителството на спортни съоръжения в държавни и общински гори. "
цитирай
8. haralanov - Здравей!
14.06.2012 14:12
Не съм го очаквал това от теб!
Ама съм на твоя(ваша) страна да знаеш...
цитирай
9. blagovestie - Минчо, това комплимент или обида е :)
14.06.2012 14:15
Разбрах обаче, че недвусмислен си на наша (моя) страна, което ме зарадва...
цитирай
10. blagovestie - И опс - специално включване в присъщия стил (ако може така да се нарече)
14.06.2012 14:34
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4889051
цитирай
11. blackpredator - Аз ненапразно те попитах,
14.06.2012 14:36
виждала ли си поземлен имот, освен градинката пред блока?:)
blagovestie написа:
"Природозащитниците предупреждават, че опасността от презастрояване на защитените територии в горите продължава да расте, след като депутатите разширяват обхвата на строителство, което ще се допуска в горите. Освен открити съоръжения, вече без промяна на предназначението в горите ще се изграждат и съоръжения с временни покрития.

Обясни сега, след като се промени статута, което по същество искат еколозите, как няма да има същите съоръжения, когато разрешенията за стоеж вече ще се издават от кмета и архитекта на общината.
Май еколозите са кукувици, милеещи чужди яйца лесно да се люпят в общинските гнезда.
Ако се запази сегашната процедура и ски пистите се изключват от горските територии, то веднъж станали урбанизирани, няма как отново да бъдат гора.
Простичко е.
В Европа не е така.
цитирай
12. blagovestie - Струва ми се, че по същество
14.06.2012 14:41
искат да запазят горите. Именно от застрояване, изсичане и изграждането на съоръжения от всякакво естество и преобразяването им в ски писти...


цитирай
13. анонимен - Законова държава ли ще правим или напротив?
14.06.2012 14:48
blagovestie написа:
вярвам, че използват лоста на правото на мнение и правото на това и децата ни да имат гори.

Пък аз съм на мнение да се изчакат законните процедури и тогава... виждате, че опозицията се консолидира.
Да учим с делата си (а не с лоста на право на мнение) децата на масови нарушения на закона ЗДП не е честно. Тогава какво пречи на малка група терористи да не спазват нормите на НК? Пука им, че убийството е лошо нещо, важно е да се привлече внимание! Или има закони и закони? Значи така- деца, можете да нарушавате едни закони, ама други не можете... и това ще определям аз- вашият родител?
цитирай
14. blagovestie - Законова - да
14.06.2012 14:55
Полицейска - не ща.

ПП: Анонимен коментар при забравени анонимни такива - това е нарушение ;)

ПП 2: За каква законност говорим тук, бе човек?! Ти не виждаш ли лозунга, от който произлиза заглавието на постинга? Новини не слушаш ли? Не се ли оглеждаш? Закони. Чии? За кого? Не виждаш ли какви закони приемат? Или не харесваш зеленина и гори?

Недей да смесваш нещата. Децата трябва да се учат на ред и да бъдат възпитавани в правилна ценностна система, а не да са безмозъчни марионетки без воля!!!
цитирай
15. анонимен - Не се чувствам виновен, че програмата ме пуска ту като анонимен, ту- не.
14.06.2012 15:16
blagovestie написа:
ПП: Анонимен коментар при забравени анонимни такива - това е нарушение ;)
Ти не виждаш ли лозунга, от който произлиза заглавието на постинга? Новини не слушаш ли? Не се ли оглеждаш? Закони. Чии? За кого? Не виждаш ли какви закони приемат?


Виждам заглавието и не го одобрявам. Смятам, че и лош, законът в демократични условия е закон. Или неусетно сме станали фашизъм? Няма и година от както имаше избори, които не бяха оспорвани на Орлите. Кое е променено, че да не се подчинявате на законите?
цитирай
16. faktifakti - Съпротивата Ви е добра идея.
14.06.2012 15:48
Но с тези средства не вярвам да постигнете победата. Въпреки това е едно по- добро начало, защото е действие, от думите , които са само удобен пасивен протест.
цитирай
17. staler - дали ще се промени статута на горите ...
14.06.2012 18:17
дали ще се промени статута на горите или не е без значение от гл.т. на екологията.където минат булдозерите гора няма.просто чрез този закон подкупите и рушветите се насочват към министерствата.това което е нужно е пълен опис,кадастър на съществуващите горски масиви,създаване на държ.-обществена комисия/с участие на еко министерството,еколог.организации и т.н./която да определи веднъж и завинаги местата,участъците на които ще може да се развива такъв вид бизнес при съответните изисквания,ограничения и т.н. и точка.съответно пълна забрана за останалите горски масиви.същото се отнася и за земед.земи,краибрежието и пр.
цитирай
18. blagovestie - Ан. 15,
15.06.2012 09:39
това се дължи на факта, че ни лъжат добре, а ние все се надяваме,
че този път казват истината поне отчасти.
Както и сам знаеш, стигнали сме до там да гласуваме за по-малкото зло. Поради липса на алтернатива. Това пречи ли, когато не сме съгласни с нещо, да имаме позиция и да я изразяваме? Заробваме ли се с една бюлетина (която може да не сме пуснали) или трябва да отреагираме, когато се сблъскаме с откровени злоупотреби.

Или ти тотално смесваш нещата или аз не разбирам какво искаш да кажеш. Къде скочи от една на друга, та и на трета политическа идеология, докато някои хора подкрепят природата да бъде опазена и настояват да имат гори :)

ПП: Тъй като спрямо народът на България се извършва геноцид - то значи определено клоним към фашизъм. Без кауза. Освен ако личното облагодетелстване на единици не е кауза...
цитирай
19. blagovestie - Привет, Факти :)
15.06.2012 09:43
Тук няма "ви" и "ни"

Първо, защото аз само споделих инициативата, без да съм организатор и да е моя. Като подкрепа (както поясних в коментари и както съм дала източник на материала под самия пост)

И, второ, защото това касае всички ни!

Права си, че когато думите нямат нужното въздействие, се налага да се прави нещо, ако искаме да се стигне до реален ефект.
цитирай
20. anonymous1212 - Лобизма е повече от явен и документиран
15.06.2012 09:46
Ако се влезне в имотния регистъра, може да се констатира, че през последната една-две години Горските стопанства са продали на концесионерите на Ловните стопанства почти всички постройки в тях - хижи, навеси, станции и др. Чрез тези продажби на имоти са придобити и отстъпени права за строеж. Няма данни, че тези продажби са минали през процедури по ЗОП. Всеки може да провери в регистъра за различните концесионери. Във всеки случай това е проверено за концесионираните от Златев стопанства.
цитирай
21. blagovestie - staler,
15.06.2012 09:46
ще ми се властимащите, тези, които предопределят какво ще се случва с природата на България, да видят, че не сме безразлични.

Мисля, че това е основната цел на инициативата. Поне като мотивация за включване на отделните граждани, необвързани политически и икономически с този закон. Такива, като мен.

Ако нехаем - скоро няма да остане много от природата ни...
цитирай
22. blagovestie - anonymous1212,
15.06.2012 09:48
и ако мълчим и не правим нищо, скоро ще се окаже, че живеем върху, около и във една строителна или застроена площадка.
цитирай
23. mitkoslavi26 - Ако имате възможност прочетете ...
15.06.2012 11:10
Ако имате възможност прочетете всичко на адрес:http://mslavi.blogspot.com
Но със стачки нищо няма да се постигне,това си е детска работа - управляващите ви се смеят.
цитирай
24. blagovestie - Най-лесно се казва как нещо НЯМА да стане...
15.06.2012 11:11

цитирай
25. penchoan - Ние от страната сме с вас. Но не оч...
15.06.2012 11:13
Ние от страната сме с вас. Но не очаквайте от мижитурката Плевнелиев да върне закона.
цитирай
26. blagovestie - Ако наистина всички сме обединени и единни
15.06.2012 11:16
едва ли една личност би могла да се възпротиви на цял народ. Но при нас всяко чудо е за три дни. И после всяка коза гледа за своя крак... А пашата ни е обща.
цитирай
27. ok3223 - Герберрастите защитават
15.06.2012 12:18
готвените с този закон безобразия.
Тези, понеже малко им остава, гледат да си до напълнят гушите с този закон, на държавно и местно ниво.
Взели са парите(подкупа)и ще се опитат да наложат закона...
Събужда се надеждата на Българският народ, на България, българската младеж И ТОВА Е ЗА ДОБРО.

НАПРЕД МОМИЧЕТА, МОМЧЕТА,
НАПРЕД СРЕЩУ ВРАГА.
ДА СВАЛИМ ТАЗИ СГАН ПРОКЛЕТА
И СПАСИМ, БЪЛГАРИЯ, ОТ БЕДА.
Само това е лек от бедите днешни.
Докато тази клика, съюза на ГЕРБ и СИК е на власт(мафията) не ни очакват
плодотворни и слънчеви дни...
Колкото по-скоро и, толкова по-скоро ги пратим на бунището на историята.
цитирай
28. demonwind - Вчера четох в
15.06.2012 14:32
новините за протеста. Ако знаеш колко гнусни коментари имаше за това как "еколозите били платени копелета, дето искали да обслужват нечии интереси" и прочее сволоч.
Разбирам някои защо искат всичко да се застрои - за да може да се изперат парите от дрогата, трафика на хора и оръжието! Банско вече не прилича на нищо, Боровец почти, само едно Пампорово е останало читаво. Миналата година един колега ходи с гаджето си (естонка) на Банско. Потресен от цените и от това, което е "курорта", на третия ден си вдигнали чуковете, хванали самолета и право в Австрия. Цените били почти два пъти по-ниски, условията - десет хиляди пъти по-добри...
Но на кого му дреме? Преди години гърците си изсякоха горите, изядоха ги, изпиха ги и сега? Пожар след пожар и изпелеляваща жега през лятото. Пустинята е само на едно море разстояние...
Мои приятели преди време бяха от протестиращите в Иракли. Там някакъв местен пияница разпалено им обяснявал, че ако протестиращите били уважени, той миличкия щял да умре от глад заедно с челядта си - иначе щял да си продаде земята на "някой западняк" за сума ти пари и да си "оправи живота". Ама кой да му каже на тъпака, че като си продаде имота на западняка, оня ще си го огради, ще си построи вилно селище, където нашия селяк няма да има достъп и да се изпикае, а после ще вземе на работа челядта му срещу заплащане колкото в Бангладеш...
Поздрави и успех в усилията! Макар и морално ви подкрепям от Брюксел и се надяваме на разум. Защото ако България не прояви разум сега, Европа го "влива" с непосилни глоби и глад, които за съжаление се плащат отново от нас...
цитирай
29. blagovestie - РАЗВИТИЕ:
15.06.2012 16:53
http://dartsnews.bg/News/24680

виждам някакви съгласия, някакви споразумения, някакви компромиси...
бла-бла-бла
и от всичко изпъква думата СЕЧ,
а нито веднъж - ЗАСАЖДАНЕ
Хм!!!

Защо ми хрумва "Мижи да те лажем"...
цитирай
30. blagovestie - ===
16.06.2012 10:59
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=399798223381745&set=a.399797343381833.111253.362231420471759&type=1&theater

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/269393_461247683903465_1175897750_n.jpg
цитирай
31. blagovestie - И днес предстои: блокиране на "Орлов мост" 4
16.06.2012 12:30
http://www.facebook.com/events/332292873513938/

19:30 до 21:00 ч.
цитирай
32. krasimirvm - Подкрепа
16.06.2012 12:33
Ще подкрепя протеста срещу закона с тези два цитата , Когато несправедливостта се превърне в закон , то съпротивата срещу закона трябва да се превърне в гражданско неподчинение . И Първият признак за морален упадък е прокуждането на истината .
цитирай
33. blagovestie - Благодаря!
16.06.2012 12:37
Дано съхраним Истината.
И Природата.
цитирай
34. staler - протеста е необходим, ако бях в б...
17.06.2012 01:09
протеста е необходим,ако бях в българия и аз щях да съм там.но когато работата опря до конкретните искания пред минист.съвет,младите хора от екоорганизациите нещо не можаха да се справят.трябва да привлечат експерти като тома белев например,иначе ще се оставят да ги изпързалят.
цитирай
35. blagovestie - Приятели,
18.06.2012 13:08
протестите срещу изсичането на горите и възможността да бъдат превърнати в ски-писти, ханчета и продавалници на скара и шкембе-чорба, продължават.

Истината е, че хората в България все още се учат да протестират. Свикнали сме да си негодуваме на маса, с приятели, и ни куца организацията за по-мащабни действия, поради което не всичко на самия протест би ви харесало.

Разбира се, там се преплитат политически и икономически интереси, с които дори не съм съвсем наясно... Но - аз и семейството ми обичаме горите и искаме да ги има и след нас!

Затова ще съм там и днес от 19,30 ч. при езерото "Ариана". Това, на което се надявам като ефект е, да се намерят компетентни хора, които да бъдат допуснати и с помощта на които въпросния проблемен закон да бъде променен така, че Горите на България да бъдат защитени от апетитите на онези, които искат да ги превърнат просто в източник на още начини за лично облагодетелстване.
цитирай
36. blagovestie - Въпреки всички критики и оплювания
20.06.2012 09:21
и въпреки недостатъците и пропуските, протестът имаше благоприятен ефект.

Властимащите разбраха, че на хората не им е безразлично какво се случва с природата в България и на този етап проблемния закон ще бъде прекроен така, че да защитава горите. Поне засега...

Остават да се обсъдят юридическите корекции.

Поздрави на всички, които подкрепиха каузата! И честито :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2897862
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди