Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
29.05.2013 10:46 - Евангелието според Йоан (на български)
Автор: blagovestie Категория: Видео   
Прочетен: 5508 Коментари: 24 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
 
 
  1. В начало беше Словото; и Словото беше у Бога; и Словото беше Бог.

  2. То в начало беше у Бога.

  3. Всичко това стана чрез Него; и без Него не е станало нищо от това, което е станало.

  4. В Него беше животът и животът беше светлина на човеците.

  5. И светлината свети в тъмнината; а тъмнината не я обхвана.







Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blagovestie - Относно това да сме Божии чеда:
29.05.2013 10:48
Евангелие според Йоан 1:9-18

9. Истинската Светлина, която осветява всеки човек, идваше на света.
10. Той /Исус Христос/ беше в света; и светът чрез Него стана; но светът не Го позна.
11. При Своите Си дойде, но Своите Му не Го приеха.
12. А НА ОНЕЗИ, КОИТО ГО ПРИЕХА, ДАДЕ ПРАВОТО ДА СТАНАТ БОЖИИ ДЕЦА, т.е. на тези, които вярват в Неговото име:
13. които се родиха не от кръв, нито от плътска страст, нито от мъжка страст, а от Бога.
14. И Словото стана плът и живя между нас; и видяхме славата Му, слава като на Единородния от Отца, пълно с благодат и истина.
15. Йоан свидетелства за Него и казваше: Ето Този, за Когото говорих: Този, Който идва след мен, ме превъзхожда, понеже е бил преди мен.
16. Защото ние всички приехме от Неговата пълнота и преизобилна благодат;
17. понеже законът беше даден чрез Мойсей, а благодатта и истината дойдоха чрез Исус Христос.
18. Никой никога не е видял Бога; Единородният Син, Който е в обятията на Отца, Той Го изяви.
цитирай
2. blagovestie - Една различна (допълнителна) гледна точка:
29.05.2013 10:49
Относно това кой е осъден и какво е осъждението:

Евангелие според Йоан 3:17-21
17. Понеже Бог не е пратил Сина Си на света, за да съди света, а за да бъде светът спасен чрез Него.
18. Който вярва в Него, не е осъден; който не вярва, е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
19. И ЕТО КАКВО Е ОСЪЖДЕНИЕТО: СВЕТЛИНАТА ДОЙДЕ НА СВЕТА И ЧОВЕЦИТЕ ОБИКНАХА ТЪМНИНАТА ПОВЕЧЕ ОТ СВЕТЛИНАТА, ЗАЩОТО ДЕЛАТА ИМ БЯХА ЗЛИ.
20. ПОНЕЖЕ ВСЕКИ, КОЙТО ВЪРШИ ЗЛО, МРАЗИ СВЕТЛИНАТА И НЕ ОТИВА КЪМ СВЕТЛИНАТА, ДА НЕ БИ ДА СЕ ОТКРИЯТ ДЕЛАТА МУ;
21. но който постъпва според истината, отива към Светлината, за да се изявят делата му, понеже са извършени чрез Бога.

/страхове, срам, гузна съвест и угризения, усещане за отделяне от Бога поради нечистота, които правят човека да се има за недостоен, криене, спотаяване на истината, неискреност, самота, пребиваване извън светлината, негативни чувства от всякакъв характер, омраза, която трови и руши, фалш… подвластност на злото, зависимости, интриги, несвобода, … носене на съзнанието за грешност и вина…/
цитирай
3. blagovestie - 3.
29.05.2013 10:49
Йоан 3:33-36
33. Който е приел Неговото свидетелство /на Исус Христос/, е потвърдил с печата си, че Бог е истинен.
34. Защото Този, Когото Бог е пратил, говори Божиите думи; понеже Той не Му дава Духа с определена мярка.
35. Отец обича Сина и е предал всичко в Неговата ръка.
36. КОЙТО ВЯРВА В СИНА, ИМА ВЕЧЕН ЖИВОТ; а който не слуша Сина, няма да види живот, а Божият гняв остава върху него.
цитирай
4. blagovestie - 4.
29.05.2013 10:50
Евангелието според Йоан 4:23-24

23. Но е настъпил часът, когато истинските поклонници ще се покланят на Отец с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му.
24. БОГ Е ДУХ; И ОНЕЗИ, КОИТО МУ СЕ ПОКЛАНЯТ, С ДУХ И ИСТИНА ТРЯБВА ДА СЕ ПОКЛАНЯТ.
цитирай
5. blagovestie - Хм…
29.05.2013 10:50
Йоан 5:14-16

14. По-късно Исус го намери в храма /става дума за сакатият при къпалнята Витесда, който бе болен от 38 години, и чакаше някой да го заведе при водата в точния момент, та да получи изцеление, но все пропускаше момента, защото нямаше кой да го заведе до изворът и друг го изпреварваше… докато Исус сам не отиде при него и не му каза: Стани и ходи!/ и му каза: Ето, ти си здрав; не съгрешавай вече, за да не те сполети нещо по-лошо.
15. Човекът отиде и извести на юдеите, че Исус е, Който го изцели.
16. И затова юдеите преследваха Исус, защото вършеше тези неща в събота.
цитирай
6. blagovestie - 5.
29.05.2013 10:53
Йоан 5:22-29

22. Защото Отец не съди никого, а е дал на Сина власт да съди всички,
23. за да почитат всички Сина, както почитат Отец. Който не почита Сина, не почита Отец, Който Го е пратил.
24. Истина, истина ви казвам, КОЙТО СЛУША МОЕТО УЧЕНИЕ И ВЯРВА В ТОЗИ, КОЙТО МЕ Е ПРАТИЛ, ИМА ВЕЧЕН ЖИВОТ И НЯМА ДА ДОЙДЕ НА СЪД, А Е ПРЕМИНАЛ ОТ СМЪРТ КЪМ ЖИВОТ.
25. Истина, истина ви казвам, идва часът, и сега е, когато мъртвите ще чуят гласа на Божия Син и които го чуят, ще живеят.
26. Защото както Отец има живот в Себе Си, също така е дал и на Сина да има живот в Себе Си;
27. и Му е дал власт да съди, защото е Човешкият Син.
28. Не се чудете на това; защото идва часът, когато всички, които са в гробовете, ще чуят гласа Му
29. и ще излязат: онези, които са вършили добро, ще възкръснат за живот, а които са вършили зло, ще възкръснат за осъждане.
цитирай
7. blagovestie - 6.
29.05.2013 10:54
Йоан 6:13-14, 26, 27

13. И така от петте ечемичени хляба събраха и напълниха дванадесет коша с къшеи, останали от тези, които бяха яли.
14. Тогава хората, като видяха знамението, което Той извърши, казаха: Наистина, Този е пророкът, Който ще дойде на света.
Хората чакат някой да ги нахрани със земна храна, за да го провъзгласят за Цар…
26. Исус им отговори: Истина, истина ви казвам: Търсите Ме, не защото видяхте знамения, а защото ядохте от хлябовете и се наситихте.
27. РАБОТЕТЕ НЕ ЗА ХРАНА, КОЯТО СЕ РАЗВАЛЯ, А ЗА ХРАНА, КОЯТО ТРАЕ ЗА ВЕЧЕН ЖИВОТ, КОЯТО ЧОВЕШКИЯТ СИН ЩЕ ВИ ДАДЕ; ЗАЩОТО БОГ ОТЕЦ НЕГО Е ПОТВЪРДИЛ С ПЕЧАТА СИ.
цитирай
8. blagovestie - 6. ...
29.05.2013 10:55
Йоан 6:28-29

28. Затова те Му казаха: Какво да направим, за да вършим Божиите дела?
29. Исус им отговори:
ТОВА Е БОЖИЕТО ДЕЛО - ДА ПОВЯРВАТЕ В ТОЗИ, КОГОТО ТОЙ Е ИЗПРАТИЛ.
цитирай
9. blagovestie - 6. ... ...
29.05.2013 10:57
Йоан 6:37-40

37. ВСИЧКО, КОЕТО МИ ДАВА ОТЕЦ, ЩЕ ДОЙДЕ ПРИ МЕН, И КОЙТО ДОЙДЕ ПРИ МЕН, НИКОГА НЯМА ДА ГО ИЗГОНЯ;
38. защото слязох от небето не Моята воля да върша, а волята на Този, Който Ме е изпратил.
39. И ЕТО ВОЛЯТА НА ТОЗИ, КОЙТО МЕ Е ПРАТИЛ: ОТ ВСИЧКО, КОЕТО МИ Е ДАЛ, ДА НЕ ИЗГУБЯ НИЩО, А ДА ГО ВЪЗКРЕСЯ В ПОСЛЕДНИЯ ДЕН.
40. ЗАЩОТО ТОВА Е ВОЛЯТА НА МОЯ ОТЕЦ: ВСЕКИ, КОЙТО ВИДИ СИНА И ПОВЯРВА В НЕГО, ДА ИМА ВЕЧЕН ЖИВОТ И АЗ ДА ГО ВЪЗКРЕСЯ В ПОСЛЕДНИЯ ДЕН.
цитирай
10. blagovestie - 7.
29.05.2013 11:00
Йоан 7:37-38

37. ... Исус застана и извика: Ако някой е жаден, нека дойде при Мен и да пие.
38. АКО НЯКОЙ ВЯРВА В МЕН, РЕКИ ОТ ЖИВА ВОДА ЩЕ ПОТЕКАТ ОТ ВЪТРЕШНОСТТА МУ, както казва Писанието.
цитирай
11. blagovestie - 9.
29.05.2013 11:01
Йоан 9:1-3

1. И когато заминаваше, видя един сляпороден човек.
2. И учениците Му Го попитаха: Учителю, поради чий грях - негов ли или на родителите му, той се е родил сляп?
3. Исус отговори: НИТО ПОРАДИ НЕГОВ ГРЯХ, НИТО НА РОДИТЕЛИТЕ МУ, А ЗА ДА СЕ ИЗЯВЯТ В НЕГО БОЖИИТЕ ДЕЛА.
цитирай
12. blagovestie - 9. ...
29.05.2013 11:03
Йоан 9:10-11

10. Тогава го попитаха /прогледналия/: Как ти се отвориха очите?
11. Той отговори: Човекът, който се нарича Исус, направи кал, намаза очите ми и ми заръча: ИДИ на Силоам И СЕ ИЗМИЙ. И така, ОТИДОХ И КАТО СЕ ИЗМИХ, ПРОГЛЕДНАХ.
цитирай
13. blagovestie - 10.
29.05.2013 11:04
Йоан 10:9-18
9. АЗ СЪМ ВРАТАТА; АКО НЯКОЙ ВЛЕЗЕ ПРЕЗ МЕН, ЩЕ БЪДЕ СПАСЕН и ще влиза, и ще излиза, и паша ще намира.

10. КРАДЕЦЪТ ВЛИЗА САМО ДА ОТКРАДНЕ, ДА УБИЕ И ДА РАЗРУШИ. АЗ ДОЙДОХ, ЗА ДА ИМАТ ЖИВОТ И ДА ГО ИМАТ ИЗОБИЛНО.

11. АЗ СЪМ ДОБРИЯТ ПАСТИР; ДОБРИЯТ ПАСТИР ДАВА ЖИВОТА СИ ЗА ОВЦЕТЕ.
12. Който е наемник, а не овчар и не е стопанин на овцете, вижда, че идва вълкът, и като оставя овцете, бяга; и вълкът ги напада и разпръсва.
13. Той бяга, защото е наемник и не го е грижа за овцете.

14. Аз съм добрият Пастир. АЗ ПОЗНАВАМ МОИТЕ ОВЦЕ И ТЕ ПОЗНАВАТ МЕН,
15. както Отец познава Мен и Аз познавам Отца. Аз давам живота Си за овцете.

16. И ДРУГИ ОВЦЕ ИМАМ, КОИТО НЕ СА ОТ ТАЗИ КОШАРА, И ТЯХ ТРЯБВА ДА ДОВЕДА; И ЩЕ ЧУЯТ ГЛАСА МИ; И ЩЕ СТАНАТ ЕДНО СТАДО С ЕДИН ПАСТИР.

17. Затова Отец Ме обича, защото Аз давам живота Си, за да го взема отново.
18. Никой не Ми го отнема, но Аз от Себе Си го давам. Имам право да го дам и имам право пак да го взема. Тази заповед получих от Своя Отец.
цитирай
14. blagovestie - 11.
29.05.2013 11:06
Йоан 11:40

40. Исус й каза: Не ти ли казах, че /1/ АКО ПОВЯРВАШ, /2/ ЩЕ ВИДИШ БОЖИЯТА СЛАВА?
цитирай
15. blagovestie - 12.
29.05.2013 21:03
Йоан 12:26
26. АКО НЯКОЙ СЛУЖИ НА МЕН, НЕКА МЕ ПОСЛЕДВА; И КЪДЕТО СЪМ АЗ, ТАМ ЩЕ БЪДЕ И СЛУЖИТЕЛЯТ МИ; КОЙТО СЛУЖИ НА МЕН, НЕГО ЩЕ ПОЧЕТЕ МОЯТ ОТЕЦ.
цитирай
16. blagovestie - 13.
29.05.2013 21:32
Йоан 13:34-35

34. НОВА ЗАПОВЕД ВИ ДАВАМ, ДА СЕ ОБИЧАТЕ ЕДИН ДРУГ; КАКТО АЗ ВИ ОБИКНАХ, ТАКА И ВИЕ ДА СЕ ОБИЧАТЕ ЕДИН ДРУГ.
35. ПО ТОВА ЩЕ ПОЗНАЯТ ВСИЧКИ, ЧЕ СТЕ МОИ УЧЕНИЦИ, АКО ИМАТЕ ЛЮБОВ ПОМЕЖДУ СИ.
цитирай
17. blagovestie - 14.
29.05.2013 21:35
Йоан 14:12-21
12. ИСТИНА, ИСТИНА ВИ КАЗВАМ, КОЙТО ВЯРВА В МЕН, ДЕЛАТА, КОИТО ВЪРША АЗ, И ТОЙ ЩЕ ГИ ВЪРШИ; ЗАЩОТО АЗ ОТИВАМ ПРИ ОТЕЦ.
13. И КАКВОТО И ДА ПОИСКАТЕ В МОЕ ИМЕ, ЩЕ ГО НАПРАВЯ, ЗА ДА СЕ ПРОСЛАВИ ОТЕЦ В СИНА.
14. Ако поискате нещо в Мое име, ще го направя.

15. АКО МЕ ОБИЧАТЕ, ЩЕ ПАЗИТЕ МОИТЕ ЗАПОВЕДИ.
16. И АЗ ЩЕ ПОИСКАМ ОТ ОТЦА И ТОЙ ЩЕ ВИ ДАДЕ ДРУГ ЗАСТЪПНИК, ЗА ДА ОСТАНЕ С ВАС ВЕЧНО.
17. ДУХЪТ НА ИСТИНАТА, КОГОТО СВЕТЪТ НЕ МОЖЕ ДА ПРИЕМЕ, ЗАЩОТО НЕ ГО ВИЖДА, НИТО ГО ПОЗНАВА. ВИЕ ГО ПОЗНАВАТЕ, ЗАЩОТО ТОЙ ЖИВЕЕ ВЪВ ВАС И ЩЕ БЪДЕ ВЪВ ВАС.
18. Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас.

19. Още малко и светът няма да Ме вижда, а вие Ме виждате. Понеже Аз живея, и вие ще живеете.
20. В онзи ден ще познаете, че Аз съм в Своя Отец, и вие в Мен, и Аз във вас.

21. КОЙТО ИМА МОИТЕ ЗАПОВЕДИ И ГИ ПАЗИ, ТОЙ МЕ ОБИЧА; А КОЙТО МЕ ОБИЧА, ЩЕ БЪДЕ ВЪЗЛЮБЕН ОТ МОЯ ОТЕЦ И АЗ ЩЕ ГО ВЪЗЛЮБЯ, И ЩЕ МУ ОТКРИЯ СЕБЕ СИ.
цитирай
18. blagovestie - 14. ...
29.05.2013 21:38

Йоан 14:22-28

22. Юда [не Искариотски] Му каза: Господи, защо ще откриеш Себе Си на нас, а не на света?

23. Исус му отговори: АКО МЕ ОБИЧА НЯКОЙ, ЩЕ ПАЗИ УЧЕНИЕТО МИ; И ОТЕЦ МИ ЩЕ ГО ВЪЗЛЮБИ И НИЕ ЩЕ ДОЙДЕМ ПРИ НЕГО, И ЩЕ НАПРАВИМ ЖИЛИЩЕ В НЕГО.
24. Който не Ме обича, не пази думите Ми. Учението, което слушате, не е Мое, а на Отца, Който Ме е изпратил.
25. Това ви казвам, докато още съм с вас.

26. А ЗАСТЪПНИКЪТ, СВЯТИЯТ ДУХ, КОГОТО ОТЕЦ ЩЕ ИЗПРАТИ В МОЕ ИМЕ, ТОЙ ЩЕ ВИ НАУЧИ НА ВСИЧКО И ЩЕ ВИ НАПОМНИ ВСИЧКО, КОЕТО СЪМ ВИ КАЗАЛ.
27. МИР ВИ ОСТАВЯМ. МОЯ МИР ВИ ДАВАМ. Аз не ви давам, както светът дава. ДА НЕ СЕ СМУЩАВА СЪРЦЕТО ВИ, НИТО ДА СЕ БОИ.

28. Чухте, че ви казах: Отивам си и отново ще дойда при вас. Ако Ме обичахте, бихте се зарадвали за това, че отивам при Отца; защото Отец е по-велик от Мен.
цитирай
19. blagovestie - 15.
29.05.2013 21:42
Йоан 15:1-19

1. Аз съм истинската лоза и Моят Отец е земеделецът.
2. Всяка пръчка в Мен, която не дава плод, Той я отрязва и всяка, която дава плод, я почиства, за да дава повече плод.
3. Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих.
4. СТОЙТЕ В МЕН И АЗ ВЪВ ВАС. КАКТО ПРЪЧКАТА НЕ МОЖЕ ДА ДАДЕ ПЛОД ОТ САМО СЕБЕ СИ, АКО НЕ ОСТАНЕ НА ЛОЗАТА, ТАКА И ВИЕ НЕ МОЖЕТЕ, АКО НЕ СТОИТЕ В МЕН.
5. АЗ СЪМ ЛОЗАТА, ВИЕ СТЕ ПРЪЧКИТЕ; КОЙТО ОСТАВА В МЕН И АЗ В НЕГО, ТОЙ ДАВА МНОГО ПЛОД; ЗАЩОТО, ОТДЕЛЕНИ ОТ МЕН, НЕ МОЖЕТЕ ДА НАПРАВИТЕ НИЩО.

6. Ако някой не стои в Мен, той бива изхвърлен навън като пръчка и изсъхва; и ги събират и ги хвърлят в огъня, и те изгарят.

7. АКО СТОИТЕ В МЕН И ДУМИТЕ МИ СТОЯТ ВЪВ ВАС, ИСКАЙТЕ КАКВОТО И ДА ЖЕЛАЕТЕ И ЩЕ ВИ БЪДЕ.

8. В това се прославя Моят Отец, да принасяте много плод; и така ще бъдете Мои ученици.
9. КАКТО ОТЕЦ ВЪЗЛЮБИ МЕН, ТАКА И АЗ ВЪЗЛЮБИХ ВАС; ОСТАНЕТЕ В МОЯТА ЛЮБОВ.
10. Ако пазите Моите заповеди, ще стоите в любовта Ми, както и Аз опазих заповедите на Моя Отец и пребъдвам в Неговата любов.

11. Това ви говорих, за да бъде Моята радост във вас и вашата радост да стане пълна.
12. ТОВА Е МОЯТА ЗАПОВЕД: ДА СЕ ОБИЧАТЕ ЕДИН ДРУГ, КАКТО АЗ ВИ ВЪЗЛЮБИХ.

13. Никой няма по-голяма любов от това, да даде живота си за приятелите си.
14. Вие сте Ми приятели, ако вършите онова, което ви заповядвам.
15. Не ви наричам вече слуги, защото слугата не знае какво върши господарят му; а вас наричам приятели, защото ви откривам всичко, което съм чул от Своя Отец.

16. ВИЕ НЕ ИЗБРАХТЕ МЕН, А АЗ ИЗБРАХ ВАС И ВИ ОПРЕДЕЛИХ ДА ИЗЛЕЗЕТЕ В СВЕТА И ДА ПРИНАСЯТЕ ПЛОД, И ПЛОДЪТ ВИ ДА БЪДЕ ТРАЕН; И КАКВОТО И ДА ПОИСКАТЕ ОТ ОТЦА В МОЕ ИМЕ, ДА ВИ ДАДЕ.
17. Това ви заповядвам, да се обичате един друг.

18. Ако светът ви мрази, знайте, че Мен преди вас е намразил.
19. Ако бяхте от света, светът щеше да обича своето; а понеже не сте от света, но Аз ви избрах от света, затова светът ви мрази.
цитирай
20. blagovestie - 16.
01.06.2013 09:40
Йоан 16:13-15

13. А когато дойде Онзи, Духът на истината, ще ви упътва към всяка истина; защото няма да говори от Себе Си, но каквото чуе, това ще говори, и ще ви извести за идващите неща.
14. Той Мене ще прослави, защото от Моето ще взема и ще ви известява.
15. Всичко, което има Отец, е Мое; затова казах, че от Моето като взема, ще ви известява.
цитирай
21. blagovestie - 17 гл.
01.06.2013 09:52
http://blagovestie.blog.bg/drugi/2012/07/11/za-viarata.978048
цитирай
22. blagovestie - 18.
01.06.2013 09:54
Йоан 18:37

Аз /Исус Христос/ затова се родих и затова дойдох на света, да свидетелствам за истината. Всеки, който е от истината, слуша Моя глас.
цитирай
23. blagovestie - 20.
01.06.2013 09:57
Йоан 20:21-23

21. И Исус пак им каза: Мир вам! Както Отец изпрати Мене, така и Аз изпращам вас.
22. И като изрече това, духна върху тях и им каза: Приемете Святия Дух.
23. На които простите греховете, простени са им; на които задържите, задържани са.
цитирай
24. blagovestie - 20. ...
01.06.2013 09:59
Йоан 20:29-31
29. Исус му каза: Понеже Ме видя, Тома, ти повярва; БЛАЖЕНИ ОНЕЗИ, КОИТО, БЕЗ ДА ВИДЯТ, СА ПОВЯРВАЛИ.
30. А Исус извърши пред учениците още много други знамения, които не са описани в тази книга.
31. А това бе написано, ЗА ДА ПОВЯРВАТЕ, ЧЕ ИСУС Е ХРИСТОС, БОЖИЯТ СИН, И КАТО ВЯРВАТЕ, ДА ИМАТЕ ЖИВОТ В НЕГОВОТО ИМЕ.
цитирай
25. karaiany - Да, блажени са тия, които са повя...
03.06.2013 20:24
Да , блажени са тия , които са повярвали без да видят .
Защото едно е да видиш с очите и съвсем друго със сърцето ! Чудесата стават точно тогава !
цитирай
26. blagovestie - Адри,
03.06.2013 21:03
прегръщам те! :)))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2897483
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди