Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Постинг
19.11.2012 10:01 - Йехова е Името Му - Господ на Силите!
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 15887 Коментари: 47 Гласове:
4

Последна промяна: 19.11.2012 10:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Има едно нещо в съвременните ни преводи на Библията, което НЕ харесвам.
Защото е отнемане от Божието Слово, а както се казва в Откровение, не ни е дадено правото да отнемаме или прибавяме нещо към Словото на Бог. Започвам да мисля, че това е не пропуск, а направо нечестно, дори обидно спрямо Господ.

Искам ясно да си дадем сметка, че навсякъде, където в Библията пише ГОСПОД, в оригиналът е поставено личното име на Бог Отец – Йехова (или Йеова, Яхве – на отделните езици звучи различно, така както Исус може да се произнесе или напише Иисус, Йешуа, Джошуа или Джийзъс, но винаги става дума за едно и също име, за една и съща Личност).

Не само, че намирам за нередно да не използваме личното име на Небесният ни Баща, но съм убедена, че това ни лишава от сила и благословения в духовен план.
Та ние пренебрегваме личното обръщение към Бог, замествайки го с титлите, характеристиките, качествата или ролите Му.

Излиза, че през вековете личното име на Господ е било почти заличено.

Дори когато се молим, Го наричаме Отче, Татко, Всемогъщи, Всесилни, Всевластни, Вседържителю, Сътворителю и т.н.
И Той Е всичко това.

Но Бог има Име.
Име, чието изговаряне носи сила! Не като вълшебна пръчица, изпълняваща желания. Нито като магическо заклинание. Не.

Но Име, което привлича вниманието на най-върховната Личност във вселените и измеренията. И имаме привилегията да ни е казал Името Си, което е предпоставка за интимно, близко взаимоотношение с Него. А ние сме престанали да го използваме.
Така Йехова става някакво далечно, абстрактно понятие.

Както аз самата и всеки от вас има свое име, чрез което бива повикан, различЕн, отделен от всички останали; както всеки от близките и познатите ми знае това име и това е основен белег за това, че знаеш за някого, като разбереш името му; белег, че го познаваш; както аз не съм само жена, съпруга, майка, сестра, снаха, приятелка, съседка, служител и човек – и аз, като всеки друг, имам лично име. Как ще говоря за или на Бог, ако не използвам Името Му, а го замествам с титли и Негови свойства?

Например Исус Христос не е само Божият Син. Да, това са синоними. Но Христос е Личност. Името Му Го прави неповторим. Когато извикаме името Му, откликва.
Същото важи и за Святия Дух.

Името на Господ Исус Христос ни е дадено за спасение чрез вяра в Него. Единственото име, дадено на нас – човеците. Исус умря на Кръста, проливайки Кръвта Си, за да покрие с нея греховете на целия свят и да плати за всеки, който повярва в Него и Неговия Отец – Йехова. Исус Христос изяви Йехова на света - Създателя и поддържащия този свят.

Богове много. Човечеството ги е наизмислило. Има цяла плеяда от гръцки, индийски, източни и какви ли не богове и богчета. И дори те имат имена. С всяко име се свързват конкретни вярвания. А Името на Сътворителя, създал всичко, е замъглено и пренебрегнато!

Святото Му име, притежаващо такъв потенциал, че Йехова е забранил да се използва напразно, е кажи-речи забравено.
Името, което раздвижва и активизира целия духовен свят. Името, което щом призоваваха пророци и служители от древността и до днес, Той отговаряше “Тук Съм”, за да ги овласти да изпълнят и осъществят планът Му.

В днешната религиозна система Господ е изместен. За да не кажа по-силна дума...
Йехова е представен в света с няколко погрешни “образа”:
- или като един незаинтересован какво се случва, вдигнал ръце от човечеството, бог
- или като един свръхстрог, садистично удоволстващ се от човешките неволи, наказващ и твърде суров бог
- или като някакъв всеопрощаващ, безгръбначен вълшебник, изпълняващ всеки човешки каприз, ако иска да остане бог, бог

Е, нищо чудно тогава, че хората се разпиляват и обезверяват. Че се заплитат в странични учения и човешки небивалици. Че се разочароват и объркват. Че изобщо не са наясно относно самите себе си, мисията си на този свят, ценността си и как да са в Пътя и да вървят в правилната посока, плюс как да го правят!

Информацията днес е повече от всякога досега. И ще става още повече. С все повече изкривявания. Защото Злото се развихря. И как не, след като намира плодородна почва и прекрасни условия, за да избуява на воля. За да изсмуква силите, времето и ресурсите във всеки аспект на обърканите и заливани с манипулирана и манипулираща дезинформация, хора...

Звучи страшничко...
Но има решение. Има изход. Има как да се промени това. СЛОВОТО! Библията.

Искате достоверна информация относно Господ? Четете Словото Му. Молете се. Искайте лични отговори. Той ще ви насочва. Ще окастри излишното, ако станете чувствителни за водителството Му. Покорни и смирени. Вслушващи се. Постоянни. Стриктни. Верни.

Обобщение на християнската вяра:

Имаме един Създател. На всичко видимо и невидимо (материален и духовен свят). Вечносъществуващ. Всеприсъстващ. Безначален и Безкраен. Алфата и Омегата. Всесилен. Всевластен. За Когото няма нищо невъзможно. Всемогъщ – Йехова, Господ на Силите, е името Му!

Той те обича. Той те е сътворил и има план, съвършен план за живота ти, ако Му позволиш за го изпълни, като Го следваш с цялото си същество.

Нещо  повече - Йехова толкова обикна творението Си, че след грехопадението изпрати Единствения Си, ЕДИНОРОДНИЯ СИ Син (роден от Него, не просто сътворен, като всичко и всички останали) – да дойде на земята в човешко тяло, оставяйки славата Си в Небесата, защото е Единствения Божи Син.
Дойде едновременно 100% човек и 100% Бог. За да примири и помири падналото човечество с Йехова. За да изпълни Закона, даден от Отец, според който заплатата за греха е смърт. Исус Христос умря на Кръст, за да плати със Собствената Си кръв, да стане съвършената и вседостатъчна жертва, така че от този момент нататък, през цялата човешка история, ВСЕКИ, който повярва в Господ и следва примерът, Който Христос ни даде, да бъде спасен за вечността. Исус победи смъртта, възкръсвайки. Победи Сатана, купувайки ни чрез кръв.

Господ Исус Христос даде земния Си живот, за да може повярвалите в Него да се сдобият с вечен живот в Божието присъствие, стига да възлюбят Йехова на първо място в живота си и да възлюбят ближните си колкото себе си, като им го показват.

Синтезирано Йехова сведе всички Свои заповеди до това да градим и поддържаме правилни взаимоотношения. На първо място – с Него, и с другите хора – чедата Му.

Понякога това изглежда трудно, тъй като изисква жертви на егото и пренебрегване на личните интереси. Понеже светът е обърнал всички ценности и правила точно наопаки.

Но ние, вярващите, не сме безпомощни.
Когато и за да следваме Пътят, Истината и същинския живот – Христос (Господ Исус Христос се живее, възлюбени!), Йехова ни изпраща Помощник, стига да Го приемем – Святия Дух. Духът на Бога.

Тогава ставаме Христосо-подобни – Бог заживява в нас, в тленно тяло. Изобличава ни, когато съгрешаваме; подтиква ни да се молим; да общуваме с Него; да помагаме; да се въздържаме от нещата, противоречащи на волята Му; очиства ни и ни води. В Светлина. Прави ни светлина.

Ако се храним духовно с Божието Слово. Ако сме чувствителни за Святия Дух и следваме Христос. Ако побеждаваме с Негова помощ плътските си слабости, ни е обещано и ще живеем свръхестествен, чудодеен и чудотворен, живот. Живот, който си струва. И който няма да има край, защото води към Божието присъствие. Към реализиране на първоначалният замисъл на Йехова, още при самото сътворяване на първите хора, а именно – да сме в общение с Него в блажена наслада, щастливи да работим за Царството Му, удоволствайки се от това.

Йоан 17:1-26

  1. Това каза Иисус, и като вдигна очите Си към небето, каза: Отче, настана часът: прослави Сина Си, за да Те прослави и Синът Ти,

  2. както си Му дал власт над всяко създание да даде вечен живот на всички, които си Му дал.

  3. А това е вечен живот - да познаят Теб, единствения истинен Бог, и Иисус Христос, когото си изпратил.

  4. Аз Те прославих на земята: извърших делото, което Ти Ми даде да върша.

  5. И сега, прослави Ме, Отче, при Себе Си със славата, която имах при Теб, преди да беше светът.

  6. Изявих Името Ти /Йехова/ на хората, които Ми даде от света. Те бяха Твои и Ти ги даде на Мен, и те опазиха Твоето слово.

  7. Сега познаха, че всичко, което си Ми дал, е от Теб;

  8. защото думите, които Ми даде Ти, Аз ги предадох на тях и те ги приеха и наистина познаха, че излязох от Теб, и повярваха, че Ти си Ме пратил.

  9. Аз за тях се моля; не се моля за света, а за тези, които си Ми дал, защото са Твои.

  10. И всичко Мое е Твое, и Твоето - Мое, и Аз съм прославен в тях.

  11. Не съм вече в света, а тези са в света, и Аз ида при Теб. Отче свети, опази ги в Името Си, което си Ми дал, за да бъдат едно, както сме и Ние.

  12. Докато бях с тях, Аз ги пазех в Твоето Име, което Ми даде; опазих ги и нито един от тях не погина освен синът на погибелта, за да се изпълни Писанието.

  13. А сега идвам при Теб; и това казвам в света, за да имат Моята радост пълна в себе си.

  14. Аз им предадох Твоето слово; и светът ги намрази, защото те не са от света, както и Аз не съм от него.

  15. Не се моля да ги вземеш от света, а да ги пазиш от лукавия.

  16. Те не са от света, както и Аз не съм от света.

  17. Освети ги чрез истината; Твоето слово е истина.

  18. Както Ти прати Мен в света, така и Аз пратих тях в света.

  19. И за тях Аз освещавам Себе Си, за да бъдат и те осветени чрез истината.

  20. И не само за тях се моля, а и за онези, които биха повярвали в Мен чрез тяхното слово -

  21. да бъдат всички едно; както Ти, Отче, си в Мен и Аз в Теб, така и те да бъдат в Нас (едно), за да повярва светът, че Ти си Ме пратил.

  22.  И славата, която Ти Ми даде, Аз дадох на тях; за да бъдат едно, както и Ние сме едно:

  23. Аз в тях и Ти в Мен, за да бъдат съвършени в едно, за да познае светът, че Ти си Ме пратил и си ги възлюбил, както си възлюбил Мен.

  24. Отче, желая, където съм Аз, да бъдат с Мен и тези, които си Ми дал, за да гледат Моята слава, която си Ми дал; защото си Ме възлюбил преди създанието на света.

  25. Отче праведни, светът не Те е познал, но Аз Те познах; и тези познаха, че Ти си Ме пратил.

  26. И явих им Твоето Име /Йехова/, и ще явя, така че любовта, с която си Ме възлюбил, да бъде в тях, и Аз в тях.

Осия 12:5 Да! Йехова, Бог на Силите, Чието паметно име е Йехова. Псалми 8:1 Йехова, Господи наш, колко е превъзходно Твоето име по цялата земя; Ти си поставил славата Си над небесата.


Тагове:   библия,   blagovestie,


Гласувай:
6



1. kikowsky - Мога само да кажа, че е жалко дето ...
19.11.2012 11:52
Мога само да кажа, че е жалко дето Йехова е твоят небесен баща, както твърдиш.
цитирай
2. blagovestie - kikowsky,
19.11.2012 11:55
бла-бла ли каза, или ще се изразиш ясно?
цитирай
3. feq - "Да! Йехова, Бог на Силите, Чието паметно име е Йехова." ...???... това е сектааааааааа!
19.11.2012 14:31
По цял свят това учение се води сектантско!!!
И има много лоши последици за подрастващите, Люси!
Бягай, бягай от крайностите!!!
цитирай
4. feq - . . . "съвременните ни преводи ...
19.11.2012 14:35
..."съвременните ни преводи на Библията" са свързани с хората, които ги правят, за да привлекат внимание към себе си, а ученията им са сдружения, разпространяващи се като СЕКТИ...
нещо както радикалния ислям в мюсюлманството...
и всеки си мисли, че той е правият!
...
Разсъждавай трезво и реално!!!
Никога не влизай в схеми, Люси!!!
цитирай
5. blagovestie - Фея, Йехова съществува преди "Свидетелите на Йехова"
19.11.2012 15:13
и моля те не подскачай първосигнално, без да прочетеш докрай или внимателно, и да изказваш опасения как ще затъна в крайности :)

От чисто любопитство - би ли ми дала пример как точно се отразява негативно върху подрастващите, ако може с реален пример?
Ти си учителка, нали? Знаеш ли колко повече може един учител да навреди на подрастващите?

Давам пример от самата Библия. Факт. Почти не го интерпретирам. Факт е, че името на Йехова е премахнато от Библията в повечето от преводите, Фея. Може да прочетеш за това. Не е тайна.

"Никога не влизай в схеми, Люси!!!" - извикало момичето със завързаните очи от кулата...

За Бога, хора, претендиращи, че сте християни, защо не си четете Библиите и не разсъждавате със собствения си ум, даден ви от Самият Бог?! !!! ? !!!
цитирай
6. haralanov - На арабски език името Му е Аллах
19.11.2012 15:56
Но поради неразбирането на мнозина се счита,че става дума за друг Бог,измислен и неистински.А това съвсем не е така.
цитирай
7. blagovestie - Минчо, Коранът обаче, където се говори за Аллах,
19.11.2012 15:59
е писан доста след Новия Завет. Прецени дали става въпрос за същия Бог...
цитирай
8. haralanov - Людмила,Новият завет е писан 1500 г. след Стария завет
19.11.2012 16:19
Тук годините са без значение.Друга ми е мисълта.Чисто езиково в превод от арабски език Аллах означава Богът.Като представката ал се явява и определителен член за мъжки род.Ако не разбираш проблемът си е само твой!Разбира се,че става дума са същият Бог!
цитирай
9. blagovestie - Точно за да няма подобни неразбирания,
19.11.2012 16:34
намирам, че е още по-важно хората да знаят личното име на Твореца - Йехова :)))

ПП: Не, става дума за съвсем различен бог! Сори :)))))
цитирай
10. mahatma - И аз съжалявам, че изписват Бог,
19.11.2012 16:42
вместо смисъла на първоначалното съдържание "Елохим". В края на краищата Творението и Сътворението се извършват от "Елохим", а "Йехова Елохим" се появява по-късно.
" В начало сътвори Елохим(Бог) небето и земята", с тези думи започва Библията. А "Йехова" се появява за първи път в глава 2 стих 17. Преди това се употребява САМО "Елохим". Затова считам, че "Йехова" е едно от имената на "Елохим", появили се впоследствие.
цитирай
11. feq - Хората попаднали в секти, особено младите, се самоубиват, Люси!
19.11.2012 17:02
Промиват мозъците им за блаженства разни...
Примери колкото щеш...
...
Аз съм вярваща, но не НАБОЖНА!
Не бих могла да споря с теб на тема религия, съжалявам. Ако БИБЛИЯТА в класическият й вариант ме интересуваше бих записала Богословски факултет.
Преди време едни лелки звъняха на вратата ми вкъщи и още с отварянето й започваха така разпалено да ми говорят за величието на Твореца - Йехова, да ми бутат в ръцете книжки "Стражева кула" и покани за събирания в някаква къща, че бързах да им тръшна вратата...
Не може да проповядваш нещо, без необходимото правомощие за това!
Проповядвай в църква!
...
Ядосах ти се, защото преди време харесвах стиховете ти... Преди време...
цитирай
12. blagovestie - До Махатма:
19.11.2012 17:17
В Талмуда на няколко места се подчертава живата връзка между Божиите имена и проявления. Рави Аба бен Мемел казвал: "Бог се обърнал към Мойсей: Ти искаш да узнаеш името Ми.
Моето име е според постъпките Ми.
Когато съдя творенията Си, се наричам Елохим;
когато воювам с нечестивите, се наричам Саваот;
когато издавам присъда за човешките грехове, се наричам Ел-Шадай (Бог Всемогъщ); но когато изпитвам състрадание към Моя свят, се наричам Йахве, защото Йахве има смисъла на милосърдие, както е казано: "Йахве, Йахве (Господ, Господ) Бог жалостив и милосерд" (Изх.34:6).
цитирай
13. blagovestie - До Махатма 2
19.11.2012 17:19
"Кажи ми, как Ти е името? -- извикал вдъхновено той. -- Кого да представя на моя поробен народ?" Гласът отговорил: "Аз съм Оня, Който съм" (Изх.3:14)


Ел-Шадай - Бог Всемогъщ


Йахве-шебаот (Господ на силите)Ел Елохим. Трябва да знаем, че eврейското “ел” е основната дума за божества използвана в древните семитски езици. Така можем да се условим, че думата “бог” написана с малки букви показва клас от божествени създания, а “БОГ” се отнася божеството на Израел. Историците и експертите по семитски езици предполагат, че думата “ел” има семитски корени в думите “сила, власт и величие.”

Елохим е в множествено число и най-често преведена в СЗ като Бог. Понякога обаче, се използва и за други богове (Изход 20:3) или за ангели (Псалом 8:5). Тази форма за множествено число на “ел” е определена като “множествено величие,” за да се наблегне на величието и първенството на единият и истинен Бог. Това е името използвано за Бог в първата глава на Битие и затова се асоциира с Божието дело като създател на небето и земята.

Ел-Шадай. Това е друг пример за компонент добавен към ел в СЗ. В такива ситуации ел се използва заедно с друго име, за да се наблегне на определни характеристики или свойства на Бог. Думата “шадай” обозначава Божията върховна сила. Като доказателство за това можем да приведем начина, по който думата е преведна на гръцки (пантократор) и латински (омнипотенс). Най-често срещаният превод на Ел Шадай е “ Бог Всемогъщи” и се среща за първи път в Битие 17:1, където Бог използва това име, когато подновява завета, който бе сключил с Арваам в Битие 12:1-3. Това е и една от най-разпространените титли за Бог, които евреите са използвали от времето на Авраам до Мойсей.

Ел Елион. Втората част на тази титла идва от еврейския глагол означаващ “качвам се” и има за цел да покаже “височината, величието и всевищността” на Бог. В Битие 14:18-21 това е било името което Мелхиседек, цар на Салим използва, когато говори за Богът на Авраам. Той казва “Всевишния Бог.” От казаното, може да се заключи, че Ел Елион е подобно на Ел Шадай име, но може би, тук се набляга не толкова на Божията сила и власт, колкото на Божието величие.

Ел Олам. Най-често се превежда като “Вечния Бог”. Това име за Бог е намерено само ведъж в СЗ в Битие 21:33. Обаче, темата за вечността на Бог, е широко разпространена из СЗ. Понякога олам се използва за Божието съществуване. Псалом 90:2 казва: «От века и до века Ти си Бог.” Друг път се използва за някой от Божиите свойства (вечна любов, вечна милост и тнт.)

Интересно е да знаем, че най-важното име на Бог няма в себе си думата ел. Вместо това, най-важното име на Бог е Яхве или Йехова. Това е името, с което Бог се е открил на Мойсей.

Яхве – Богът на завета. Ние всъщност не знаем, как се е произнасяло това име. Това е просто най-доброто, с което хората са излезли като решение за произнасянето на YHWH – ЯХВХ. Еврейските писания са писани без гласни; те са били добавяни от чрез спомени на еврейското общество относно произнасянето им. Този спомен, вече го няма. Единственото, което имаме са тези четири букви ЯХВХ наречени четверограматон (гр. за четверобуквие). Понякога се превежда като Яхве или Йехова. Понякога се превежда и като Господ.

TheName

името

Лингвистите са съгласни, че това име има връзка с една от формите на еврейският глагол съм. И поради това, ЯХВХ често се превежда като Той, който е, или този, който съществува за себе си.

В Изход 3:13-14 Бог се открива на Мойсей така: А Моисей рече Богу: Ето, когато отида при израилтяните и им река: Бог на бащите ви ме изпрати при вас, и те ми кажат: Как Му е името? що да им кажа? 14 И Бог рече на Моисея: Аз съм Оня, Който съм. Рече още: Така ще кажеш на израилтяните, Оня, Който съм, ме изпрати при вас.

Някои преводачи избират да преведат този термин като Аз ще съм, който ще съм. Това означава, че ЯХВХ не казва на Мойсей за Своята Си същност, а по-скоро показва, че Той ще се открие чрез бъдещото спасително дело, което ще извърши за Израел. Та, за израилтяните Бог ще бъде това, което Неговите дела ще покажат. Този последен превод на ЯХВХ пасва на съдържанието на книгата Изход, понеже Божиите действия показват, че Той ще е верен към завета си с Авраам. В изход 3:13-14 се казва: Господ, Бог на бащите ви, Бог Авраамов, Бог Исааков, и Бог Яковов.

Адонай. Това божествено име идва от eврейската дума “господар, господин.” Понякога в Библията се използва за човеци “господарят ми царят “(1 Царе 26:19). Това име на Бог дава смисъл на Божията власт и авторитет. Най-често се използва като модификатор на заветното име Яхве: ЯХВЕ АДОНАЙ – означаващо Господ Бог. Интересно е да се отбележи, че в късният юдаизъм Адонай е използвано като заместник на Яхве – поради страхопочитание на божественото име ЯХВХ. Това е правено когато писанията са били четени на глас, от страх, да не би някой да използва божието име напразно.
цитирай
14. blagovestie - До Махатма 3
19.11.2012 17:20
Всъщност името на Бога е втория ми пост в този блог. За повече подробности:

http://blagovestie.blog.bg/drugi/2009/06/21/bojiite-imena.352095

Хубава вечер :))
цитирай
15. blagovestie - Фея,
19.11.2012 17:26
не съм се причислила към Свидетелите на Йехова, но трябва да ти кажа, че самоубийствата са заради сатанински секти...

Съжалявам, че Библията не ти е приоритет.

Ядосвай ми се колкото искаш, но не е лошо да се замисляш от време на време. Именно за вярата ти. Защото този въпрос касае не само тук и сега, нито пък само, когато имаш проблем и нужда. Но това, разбира се, е твоят избор.

Отхвърлям ласкателството ти, че проповядвам :))

Не мога да се харесам на всички и не ми е цел, мила. Отдавна, може би около пубертета ми, го разбрах и приех :)) Важно ми е да не съм в противоречие с вярата ми и мен самата ;) Всичко останало - ще понеса.

Усмихната вечер, Фея! :)
цитирай
16. raders - Така си го наричат евреите, но това ...
19.11.2012 18:25
Така си го наричат евреите, но това не значи, че е вярно. Не може също да бъде нито Аллах, нито Шива, нито Зевс, нито Юпитер, нито Тангра, нито Кетцтауатъл... Някой питал ли го е как, всъщност, е името му? Един Бог не може да има име - дадено му от някакви племенни вождове и жреци. Това е твърде инфантилно, за да бъде приемливо. И какво значение има как, в края на краищата, се казва; да не би да искате да го почерпите с небетшекер?
цитирай
17. blagovestie - Ами приеми, че за мен е важно и има значение!
19.11.2012 18:56
Не възнамерявам да обяснявам защо и в коментари, при положение, че съм написала нарочен пост ;)
цитирай
18. lightsaber123 - Това си е еврейски бог
19.11.2012 19:05
Аз какво общо мога да имам - да си му вярват евреите. Аз си вярвам в Тангра - това си е моят бог. Най-природният бог - български бог. Това е всичкото в едно. Нищо извън него. Пък вие си вярвайте в каквото желаете. Богове - много, хора - много.
цитирай
19. blagovestie - Да, lightsaber123, въпрос на избор!
19.11.2012 19:12
Блогът ми, както се вижда от никнейма ми, е тематичен. Аз съм направила своя избор и го следвам. Колкото до последното Ви изречение, в първата си част то е несериозно. Бог е един. Всички останали са измислица. Фалшификат.

Вашият Бог е творение - Слънцето. Моят го е сътворил :))))

ПП: Не съм еврейка.
Господ Исус Христос, давайки живота Си, изкупи всички, без оглед на пол, възраст, социален статус, етнос, раса, образование, материални придобивки, позиция, професия и пр.
цитирай
20. penchoan - Исус е личност, но Христос не е ли...
19.11.2012 19:26
Исус е личност, но Христос не е личност. Христос е колективен дух на цялото човечество.
цитирай
21. casadi - Прекрасен постинг, поздравления. ...
19.11.2012 19:28
Прекрасен постинг, поздравления. :)) ( и прегръдка)

"Aз Съм, Който Съм" - Вечносъществуващия ( или Йехова) е името на нашия Бог, така както сам е благоволил да се разкрие на нас човеците в своето Слово.

И е срам за всички, които се водят християни, а не знаят това!
Името Йехова е библейско и не е частна собственост на сектата "Свидетели на Йехова". При йеховистите проблема е друг, а не това как наричат Бога. Те не признават божественото равенство между Бог Отец, Бог Син и Бог Святи Дух. За тях Христос е само творение на Отца, но не и Вечносъществуващ, идещ от вечността и равен на Отца Изкупител. Но дори и те вярват, че спасение не може да бъде постигнато без Христос, ако и да не Го припознават за равен на Отца.

Вечносъществуващи са и трите лица на Божествената Троица - и Отец и Сина и Духа, затова всеки един от тях може да носи името Йехова ( Аз Съм, Който Съм).

Точно с това име Исус се представи на юдейте:

Йоан 8:58 Исус им каза: Истина, истина ви казвам - преди да се е родил Авраам, АЗ СЪМ.

Това е същото онова име, с което Бог се представи на Моисей:

А Моисей рече Богу: Ето, когато отида при израилтяните и им река: Бог на бащите ви ме изпрати при вас, и те ми кажат: Как Му е името? що да им кажа?

14 И Бог рече на Моисея: Аз съм Оня, Който съм.

Рече още: Така ще кажеш на израилтяните, Оня, Който съм, ме изпрати при вас.

Исус потвърди, че Той е Йехова, Вечносъществуващия Бог, Създателя на Вселената, Алфата и Омегата!

Поздрави!
цитирай
22. drakulla - Първата
19.11.2012 19:36
заповед явно е важна, ненапразно е първа. Така мисля аз. Не можа за щяло и нещяло да споменаваме името Му.
цитирай
23. feq - За моята вяра - не смей да се съмняваш...
19.11.2012 19:54
Вярата ми е в Доброто, Справедливостта, Възмездието, Хармонията, Подредеността, Вечността, и т.н...., но не от човека като индивид, а на много по-високо ниво...
Няма да го разбереш - прекалено много клишета и цитати има в твоята глава!!!
...
Никога не съди другите и не влизай в празнодумия...
"Словото владеят всички, но умът и мъдростта - малцина"
цитирай
24. feq - Вяра - Никола Вапцаров
19.11.2012 20:05
Ето – аз дишам,
работя, живея
и стихове пиша
(тъй както умея).
С живота под вежди
се гледаме строго
и боря се с него,
доколкото мога.
С живота сме в разпра,
но ти не разбирай,
че мразя живота.
Напротив, напротив!
Дори да умирам,
живота със грубите
лапи челични
аз пак ще обичам!
Аз пак ще обичам!
Да кажем, сега ми окачат
въжето и питат:
"Как, искаш ли час да живееш?"
Веднага ще кресна:
"Свалете!Свалете!
По-скоро свалете
въжето, злодеи!"
За него – Живота –
направил бих всичко.
Летял бих
със пробна машина в небето,
бих влезнал във взривна
ракета, самичък,
бих търси в простора
далечна планета.
Но все пак ще чувствам
приятния гъдел,
да гледам как
горе небето синее.
Все пак ще чувствам
приятния гъдел,
че още живея,
че още ще бъда.
Но ето, да кажем,
вий вземете, колко -
пшеничено зърно
от моята вера,
бих ревнал тогава,
бих ревнал от болка
като ранена
в сърцето пантера.
Какво ще остане
от мене тогава?
Миг след грабежа
ще бъда разнищен.
И още по-ясно,
и още по-право –
миг след грабежа
ще бъда аз нищо.

Може би искате
да я сразите
моята вяра
във дните честити,
моята вяра,
че утре ще бъде
живота по-хубав,
живота по-мъдър?

А как ще щурмувате, моля?
С куршуми?
Не! Неуместно!
Ресто! Не струва!
Тя е бронирана
здраво в гърдите
и бронебойни патрони
за нея няма открити!
Няма открити!
цитирай
25. blagovestie - Здравей, penchoan :)
20.11.2012 09:20
В "моята" Библия пише, че Христос значи Месията, Помазаника, Спасителя. А това може да бъде само една Личност във Вселената, предопределена да го направи още при грехопадението, още в Битие 3 глава.

Ако нещо не съм разбрала написаното от теб, моля за пояснения, но в този му вид не звучи библейски, а идеята на този пост, а и по принцип е - библейската истина, т.е. Истината...

Благословен ден!
цитирай
26. blagovestie - Благодаря ти за адекватното включване, Касади :))
20.11.2012 09:31
Вчера, четейки всички коментари под този пост, (а имаше няколко, които не пуснах, тъй като касаеха мен, а не темата), минавах през различни емоционални състояния. От изненада, гняв, дори ми стана смешно по едно време, през разочарование до ... болка. В един момент ми стана толкова мъчно какво ли Му е на Господ, виждайки и чувствайки всичко това. Цялото това неразбиране, отклоняване, заслепяване, омотаване и нежелание да се прогледне. Да, Той знае, че ние сме пръст, но...

Християните имаме много работа по очистване на разбиранията на хората от заблуди и погрешни учения. Трябва да се възстанови авторитета на Библията за всичко, свързано с човешкия живот. Библията, изчистена от човешки добавки или изваждания. Защото изкривяванията са много. С това не искам да критикувам или съдя, защото аз съм нищо! Но е тъжно и страшно какво объркване цари. Сред самите вярващи. Дори не говоря за онези, които не познават, отричат или не желаят да знаят нищо за Господ...

Молитвеното ходатайство за този фундаментален проблем е задължително, но са нужни и действия. А нагласите на хората, дресирани десетки (и повече) години, са нещо трудно-променяемо...
Господ да се смили над всички ни, да ни прости и да ни помага! Да обърне сърцата ни към Него, да ги освети и очисти от заблуди и изопачения. В името на Исус Христос моля! Амин.

Моля се и аз да не се отклоня, да не подхлъзна и други! Да не мърдам и на йота от Словото. Нека всеки четящ да проверява нещата. Да сравни, да потърси информация, да моли за разяснение!

Благословен и добротворен ден! :) Прегръдки, мила!
цитирай
27. blagovestie - Привет, Дракула :)
20.11.2012 09:32
Ето я първата Божия заповед:

Изход 20:1-7
1. Тогава Бог изговори всички тези думи:
2. Аз съм Йехова, твоят Бог, Който те изведох от Египетската земя, от дома на робството.
3. Да нямаш други богове освен Мене.
4. Не си прави кумир или каквото и да е изображение на нещо, което е на небето горе, на земята долу или във водата под земята;
5. да не им се кланяш, нито да им служиш, защото Аз, Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху децата до третото и четвъртото поколение на онези, които Ме мразят,
6. а показвам милости към хиляда поколения на онези, които Ме обичат и пазят Моите заповеди.
7. Не изговаряй напразно Името на Господа, твоя Бог; защото Господ няма да смята за безгрешен онзи, който изговаря напразно Името Му.

Да, нека не изговаряме Името Му напразно, но да не го и забравяме.

Светъл ден, приятелю!
цитирай
28. blagovestie - Фея, честно казано, ако ти бях отговорила вчера, нямаше да е така, както го правя сега...
20.11.2012 09:39
Твоята вяра е въпрос на твоят избор, както и моята. Няма да ти преча, моля и ти да не се опитваш да го правиш.

Вапцаров ми е любим, но темата не е за литература, нито за онези времена, за които е написано стихотворението му. Този пост има заглавие и таг, насочващи директно към темата и не ми се ще да се разводнява.

Ще си позволя да те цитирам, заедно с мисълта на Катон, която гласи следното:
"Речта владеят всички, умът е присъщ на малцина", т.е. има малка разлика и имай предвид, че словото и речта имат съществени разлики.

Колкото до първата част на изказването ти - напълно те подкрепям.
"Никога не съди другите и не влизай в празнодумия..."
Взимам си забележка, но се надявам и ти да спазиш предписанието си...

Хубав ден! :)
цитирай
29. podvodni - Права си като кацваш, че си хванала ...
20.11.2012 09:57
Права си като кацваш, че си хванала пътя и го следващ, но дали е правилен този пъг? Зящото, Бог, за когото говори Исус няма нищо общо с Яхве, Йехова, Саваот и пр.
цитирай
30. blagovestie - Подводни, ще помоля да подкрепиш написаното от теб
20.11.2012 10:04
с думи, които да го потвърждават и да са с по-голям авторитет :))

Защото според мен нямат грам истина.
цитирай
31. antoninus - Люси
20.11.2012 10:44
Името Йехова е име не само за Отец, но и за Сина.
В Матей 6гл., самия Исус се обръща към Отца "Татко наш". Според мен, ако въпросът за имената на Йехова бяха от такова съществено значение за Бог и пророците, и Исус, и апостолите щяха да го отебележат МНОГОКРАТНО. За Бог е много важно послушанието и пазенето на заповедите му - това се повтаря многократно и това е изпит, в който много вярващи се провалят напр. Самуил.
Бог има много имена http://pavelcho.narod.ru/imenata.html и приема да се обръщаме с което и да е от тях. Затова са ни и дадени. Бог чете в сърцето, и за него са важни помислите и мотивите ни.
Важно е да обръщаме внимание, на това, което Библията ни повтаря за важно.
цитирай
32. goran - Людмила, "Господ високо, цар далеко!"
20.11.2012 10:54
На този фон е много уместен въпроса "ЗАЩО вие ВЯРВАЩИТЕ не казвате нищо за скандалите при избора на нов патриарх и за факта, че двама властолюбиви и алчни митрополити (Кирил и Николай) се бият за светия престол.

Те ли са достойните? И може ли Българската православна църква да продължава така да се мутризира?
цитирай
33. pontis - А как му е фамилията
20.11.2012 12:35
на Яхвето?
цитирай
34. blagovestie - Прав си, Тони, не само на името трябва да се обръща внимание, а и на всичко, което повелява Господ!
20.11.2012 13:27
Но ако най-близките ти се обръщат към теб с нарицателно, едва ли ще си щастлив.
Освен това стои въпросът, че Исус нарича Бог Отец и с Името Му.

С останалото съм съгласна.

Колкото до Матей 6 гл. Исус дава пример за молитва, където се обръща към Отец с Татко наш, но веднага след това идва - да се свети името Ти – Той го е изявил много пъти преди това. За евреите няма съмнение кое е името на Небесния Отец.

Факт е, че в началото на някои преводи на Библията пише, че там, където е написано ГОСПОД (с главни букви), в оригиналът пише Йехова.
Въпросът е, че не е било маловажно за Исус Христос. Ние го омаловажаваме. Дано ме разбираш правилно.

Прав си и за Саул.

Бог Отец се е изявявал и е наричан с много имена, линка, който си поставил, е полезен. Но името, с което се представя на Своите Си, за да Го разпознават, е Йехова.

Ако бъркам – тук съм. Но само с доказателства от Словото.
Благодаря ти за отделеното време и за отговорът! :))
цитирай
35. blagovestie - Добре дошъл, Горан :)
20.11.2012 13:37
За всички вярващи не мога да отговарям, но за себе си ще кажа, че не говоря за скандалът с това кой ще замести починалият патриарх Максим, както и за скандалите около досиетата на пасторите, които са били вербувани от ДС, а водят църкви и до днес, говоря за тези, които го правят без да се покаят или извинят - не пиша по няколко причини:

1. Темата е щекотлива. В основата си е ясно, че става дума за човешки, суетни интереси, свързани с позиции, власт и пари. Не разбирам от тези неща. Но ме ядосват и неизбежно влизам в разпри, както ми се случва във Фейсбук, въпреки желанието ми да съм миротворец, което на моменти постигам, по принцип се гневя бързо, изпадам в невъзможност да си въздържам езика, дразня други, може би обиждам някой, може да се окаже, че за тези случаи не ми достига любов и търпение и в един момент се оказвам навредила без да постигна нищичко.
Освен това си има места, където тези теми се обсъждат така, че замесените лица да могат да отговорят, иначе ми се струва несправедливо и прилича на злословене.
2. Не съм толкова в час със самата йерархия, а за Православната не ми достига паметов капацитет, за да се старая да помня титлите, с които се кичат, и правомощията, идващи с тях.
3. Според мен между Човека и Господ няма нужда от посредник.
4. Но не на последно място - срам ме е, че това се случва с хора, служещи на Христос, или поне застанали на позиция, на която трябва да Му служат, а не да Го посрамват.

Подтема на тази тема, Горане, е че хората страшно изкривяваме това, което ни е казал и иска Бог...

Бъди здрав!
цитирай
36. blagovestie - Според мен отговорът е заложен с поста, но за непрочелите,
20.11.2012 13:39
Йехова не може да има фамилия, тъй като няма родители, от които да я получи. Както вече е написано, Той е Вечносъществуващият, Безначалният, Безкрайният, Алфата и Омегата.
цитирай
37. antoninus - Люси,
20.11.2012 15:01
blagovestie написа:
Но ако най-близките ти се обръщат към теб с нарицателно, едва ли ще си щастлив.


Люси,
зависи от тона и смисъла който влагат. Ако съпругата ми каже "мъжленце" и ме събуди с целувака (при все че до момента не си спомням да ме е наричала така), не бих се обидил; ако каже мъжленце, я да ми се отчетеш какво си правил днес напр. бих се обидил. Нали си споменяш историята с езическия пълководец, който моли да не му се вмени за грях, че се покланя заедно с господяря му и Господния пророк му казва да си върви в мир. Също е и при Бога. Идеята на заповедта да не произнасяме напразно Божието име е в смисъл като "О боже, колко закъснях" или "Боже Господи, къде си изгубих телефона".
Исус каза: “Ще искате в Мое име: и Аз не ви казвам, че ще помоля Отца Ми за вас; защото Сам Отец ви люби”. “Аз избрах вас... та каквото и да поискате от Отца в Мое име, да ви го даде.”(Йоан 16:26, 27; 15:16)
Евреите бяха опреквани за много неща, но не и за произнасяне непрвавилно на името на Господ.
Римляни ни казва, че ако езичник изпълнява закона, без да познава Исус, ще бъде спасен. Той може да го нарича Сатурн, Венера, но да е нямал досег до Библията и да не е чувал за Господ. Мислиш ли, че ако не е крал, убивл, прелюбодействал, Бог няма да се застъпи за него. Но не всеки, който го нарича Господ (Йехова) ще бъде одобрен, ако не е пазил заповедите Му.
цитирай
38. goran - blagovestie, интересна позиция споделяш в коментара си
20.11.2012 16:00
Само дето позицията ти поражда още нови въпроси:
- Ако според теб "между Човека и Господ няма нужда от посредник" - ЗАЩО тишеш такива посреднически постинги?!
- Ако те е срам от отците сред хората, ти как постъпваш, за да не го посрамваш?!
- Ако не си православно вярваща, защо цитираш православни текстове?!
- Ако не интересуваш от щокотливи теми ЗАЩО започваш с думите си: "Има едно нещо в съвременните ни преводи на Библията, което НЕ харесвам."?!
и последно ЗАЩО ако " хората страшно изкривяваме това, което ни е казал и иска Бог" мислиш, че знаеш какво действително казва Господ?
цитирай
39. blagovestie - Аз те разбрах, Тони :)
20.11.2012 17:20
Въпросът не е името на Бог Отец да бъде произнасяно за щяло и нещяло. Тук говоря за това, че много от вярващите не знаят името Му. Което личи от коментарите.

Първата асоциация на Йехова е – секта...

И това не е изолиран случай.

За делата пак се съгласявам с теб.

ПП: Много сладък пример :)))
Но знаеш ли какъв щеше да е по-адекватен. Ако някой попита съпругата ти, която разказва какви хубави отношения има, колко си добър, разбиращ, търпелив, щедър с нея
– А как се казва твоя съпруг? – и изведнъж се окаже, че тя не знае. Ето за това става въпрос.
цитирай
40. blagovestie - Горане, пиша, защото ми се пише - това би било най-краткото обяснение.
20.11.2012 17:28
Просто ми идва отвътре и ако не го направя, ме изгаря :)) Сигурно не е най-любезното обяснение, но това е истината. Освен това така ще мога и аз да си го припомня. Може и на друг да се окаже полезно.

"отците сред хората" - това се нуждае от пояснения. За мен.
Ами тук не говорим за всички, а за тези, които в стремежа си да се доберат до конкретна позиция, забравиха всички духовни страни и въпроси.

Как постъпвам аз? Не съм идеална. Напротив. Но не съм и на позиция, от която други да зависят от мен. Сигурно ще се съгласиш, че отговорността по стълбицата е различна и трябва да съвпада с определено публично поведение.

Малко ми е омръзнало от разделения. намирам, че трябва да се търсят общите неща. В случая с християнството не са толкова важни отделните клони и как ще се наименуват, колкото Лозата...
Православни текстове не цитирам, ако ще влизаме в подробности, просто за протоколът.

На 4-тата ти подточка съм отговорила най-отгоре. Както и на петата. Плюс допълнително пояснение в коментарът ми към Касади (пада се № 26)

След като изчерпах питанията, имаш ли мнение по въпроса за почти заличеното лично име на Бог Отец от повечето съвременни преводи на Библията, и намираш ли, че е правилно - съответно защо, което фактически е темата тук? :))
цитирай
41. goran - Людмила, за щастие не съм богослов, но щом ме питаш ще споделя своята версия по въпроса
20.11.2012 20:53
Преди това е добре честно да кажа, че симпатизирам на християнството, но съм всичко друго ала не и канонично вярващ.

Според мен има поне две основни причини името Йехова да не се ползва:
- първо защото Бог е едноревмено Отец, Син и Дух. Да, човекът син божии има свое име, точно както всеки от нас има свое име, но това не означава, че е необходимо единият бог да бъде ограничван или обясяван чрез име. Очевидно е, че щом бог е един, то той няма нужда от име!

- Вторият момент, е че имената пораждат спорове дори в едно семейство!

Очевидно е, че Бог не се нуждае от име, нито от полуляризатори, нито от дискусии или спорове! Защото бог е едината любов във всеки от нас по отделно и във всички заедно.
цитирай
42. blagovestie - Ок. Благодаря ти за отговорът! И само нещо от Библията:
21.11.2012 09:05
Матей 10:27 Това, което ви говоря в тъмно, кажете го на светло; и което чуете на ухо, прогласете го от покрива.

Марко 16:15 И Исус им каза: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на всяко създание.

Яков 4:17 И така, ако някой знае да прави добро и не го прави, за него това е грях.

Като моето мнение относно последното ти изречение.

И само да ти припомня, че ако Господ не се нуждаеше от "популяризатори" нямаше да има пророците от СЗ, а Исус Христос нямаше да има апостолите, както и това щеше да е поредното учение, вече мъртво от около 2000 г., ограничено в рамките на един чудодеец, пообиколил Йерусалим и околностите му...
Но, слава Богу, не е така!
Хора са умирали заради това популяризиране, Горане. И днес, точно в този момент, търпят гонения, затваряне в затвори, унижения, дискриминация и смърт.

Светъл ден, Горане!
цитирай
43. goran - Mоята цялостна позиция за БГ църква:
21.11.2012 17:00
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/11/20/kakvo-e-znachenieto-na-patriarhyt-za-bylgarskata-pravoslavna.1022417
цитирай
44. lightsaber123 - Съгласен съм
21.11.2012 18:57
"Ви изречение, в първата си част то е несериозно. Бог е един. Всички останали са измислица. Фалшификат. "

Вашият бог е фалшификат, моят е истински. Заблуждавате се, че Тангра е бог на слънцето - прочетете по-внимателно за него/нея - не съществува нищо извън Тангра.
цитирай
45. blagovestie - Чета само каквото ме интересува, lightsaber123:))
21.11.2012 19:13
Пък и нямам излишно време.
цитирай
46. henzelski - Аха,
23.11.2012 18:42
разбрах! :)
цитирай
47. lightsaber123 - E, поне за мен
24.11.2012 18:04
Вашият е ментето :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 3007405
Постинги: 1064
Коментари: 8695
Гласове: 21473
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди