Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.12.2012 06:34 - Йоан 14 глава
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 2026 Коментари: 4 Гласове:
4




 

 

Евангелието според ЙОАН

 

Глава 14

 

 

1 Да не се смущава сърцето ви; вие вярвате в Бога, вярвайте и в Мен.

 

 

2 В дома на Отца Ми има много жилища. Ако не беше така, Аз щях да ви кажа, защото отивам да ви приготвя място.

3 И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, така че където съм Аз, да бъдете и вие.

4 А вие знаете къде отивам, и пътя знаете.

 

 

5 Тома Му каза: Господи, не знаем къде отиваш, а как можем да знаем пътя?

6 Иисус му каза: Аз съм пътят и истината, и животът; никой не идва при Отца, освен чрез Мен.

7 Когато познаете Мен, ще познаете и Моя Отец; и отсега Го познавате и сте Го видели.

8 Филип Му каза: Господи, покажи ни Отца, и ни е достатъчно.

9 Иисус му каза: Толкова време съм с вас и не си ли Ме познал, Филипе? Който е видял Мен, е видял Отца; как казваш ти: Покажи ми Отца?

 

10 Не вярваш ли, че Аз съм в Отца и Отец – в Мен? Думите, които Аз ви казвам, не ги говоря от Себе Си, а Отец, който обитава в Мен, върши Своите дела.

 

 

11 Вярвайте Ми, че Аз съм в Отца и Отец – в Мен; или пък вярвайте Ми поради самите дела.

 

12 Истина, истина ви казвам: който вярва в Мен, делата, които върша Аз, и той ще ги върши, и по-големи от тях ще върши; защото Аз отивам при Отца.

13 И каквото и да поискате в Мое Име, ще го направя, за да се прослави Отец в Сина.

14 Ако поискате нещо в Мое Име, ще го направя.

 

 

15 Ако Ме любите, ще пазите Моите заповеди.

 

 

16 И Аз ще помоля Отца и Той ще ви даде друг Застъпник, който ще бъде с вас до века –

17 Духът на истината, когото светът не може да приеме, защото нито Го вижда, нито Го познава; но вие Го познавате, защото Той пребъдва с вас и ще бъде във вас.

 

 

18 Няма да ви оставя сираци, ще дойда при вас.

19 Още малко, и светът няма вече да Ме вижда, но вие Ме виждате; понеже Аз живея, и вие ще живеете.

20 В онзи ден ще познаете, че Аз съм в Своя Отец, и вие в Мен, и Аз във вас.

 

 

21 Който има Моите заповеди и ги пази, той Ме люби; а който Ме люби, ще бъде възлюбен от Моя Отец, и Аз ще го възлюбя и ще му явя Себе Си.

22 Юда, не Искариотски, Му каза: Господи, по коя причина ще явиш Себе Си на нас, а не на света?

 

23 Иисус в отговор му каза: Ако Ме люби някой, ще пази словото Ми; и Моят Отец ще го възлюби, и Ние ще дойдем при него и ще направим жилище у него.

24 Който не Ме люби, не пази думите Ми; а словото, което слушате, не е Мое, а на Отца, който Ме е пратил.

25 Това ви казах, докато още съм с вас.

 

 

26 А Застъпникът, Светият Дух, когото Отец ще изпрати в Мое Име, Той ще ви научи на всичко и ще ви напомни всичко, което съм ви казал.

 

 

27 Мир ви оставям; Моя мир ви давам: Аз не ви давам, както светът дава. Да не се смущава сърцето ви, нито да се бои.

 

 

28 Чухте как Аз ви казах: Отивам си и ще дойда при вас. Ако Ме любехте, бихте се зарадвали, че казах, че отивам при Отца, защото Отец е по-голям от Мен.

29 И сега ви го казах, преди да е станало, че когато стане, да повярвате.

30 Аз няма вече много да говоря с вас, защото иде князът на (този) свят, и той няма нищо в Мен;

31 но това става, за да познае светът, че Аз любя Отца и както Ми е заповядал Отец, така правя. Станете, да си отидем оттук.







Гласувай:
5



1. karaiany - Все още князът ( на този свят) е тук, ...
19.12.2012 08:09
Все още князът ( на този свят) е тук , нo не за дълго .
Продължавай да пишеш. Все някой ще прочете .
Поздрави за теб , Лу ! :)
цитирай
2. blagovestie - Благодаря ти, Адри :)
19.12.2012 09:02
Желая ти прекрасен ден!
цитирай
3. ivoki - ТОВА НЕ Е
19.12.2012 22:28
КОРЕКТНИЯТ ЕВАНГЕЛСКИ ТЕКСТ !!!
цитирай
4. blagovestie - Ivoki - втори път по темата, направо копирам:
20.12.2012 07:21
7.11 06:37 - ivoki,
вместо да се чудите каква забележка да направите, без да се изкажете по темата, първо - прочетете си обозначените стихове във вашия превод на Библията, и второ, за да махнете капаците, попрочетете малко история на християнството или църковна история, без да е конкретно обвързана с конкретна деноминация, а за разпространението му в света.

Преводът, който аз съм използвала е на Верен 2002. По принцип го предпочитам.

Ето Ви и линк, където бихте могли, при желание, да сравнявате цитатите ми и да разглеждате останалите преводи

http://bible.netbg.com/bible/index.php?m=bible

(в полето най-вдясно, отгоре - Библия. Там където пише "разширено търсене". След това под полето с показаната глава има възможност да изберете успоредното четене на повече от един или избран лично от Вас превод, като поставите на желаните възможности отметки - >>Избери преводи<<). Дерзайте!

Желая Ви всичко добро! :))

http://blagovestie.blog.bg/drugi/2012/11/16/chie-podobie-sme.1020996
Коментари № 7 и 8

ще помоля, ако има следващ път, когато нещо не Ви харесва в блога ми - да сте по-конкретен, т.е. да ми цитирате правилният превод с уточнение на разминаванията, иначе само разводняваме темата!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2899596
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди