Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
08.05.2017 12:58 - Евангелието според Йоан Глава 1:1-34 (разширен превод)
Автор: blagovestie Категория: Други   
Прочетен: 1127 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Глава 1:1-34

Йоан прави абсолютна връзка между началото на Битие и Началото на своето евангелие, прехвърляйки мост между Старият и Новият Завет. Тази връзка е Исус Христос, Който е Предвечното Слово и Светлината на света, чрез Когото и за Когото всичко е станало


1. В Началото беше Словото (тоест в началото на Сътворението вече съществуваше);
и Словото беше у Бога;
И Словото беше Бог (и Бог беше Словото; това, което бе Бог, беше Словото; самото То беше Бог).

2. То беше в началото у Бога (Този, Който беше Слово, беше с Бога от самото начало и присъстваше в/с Него от начало)

3. Всичко бе сътворено/създадено/започна да бъде чрез Него;
и без Него не е станало нищо от онова, което е станало (нищо не е създадено без Него).

4. В Него/Словото беше Животът, и Животът беше светлината на човеците (този живот донесе светлина/виделина на хората).

5. И светлината светИ/свЕти в мрака;

и мракът не я обхвана, схвана, обзе (тъмнината не можа да я угаси).

Следва появата на Йоан Кръстител, Предтеча на Спасителя, който бе призован да проправи пътя за Него

6. Дойде времето и се яви един човек на име Йоан, изпратен от Бог (Бог проводи човек на име Йоан).

7. Той дойде като свидетел/за свидетелство на света да изяви кой е Светлината, за да могат всички да повярват чрез неговото послание.

8. Самият той не беше Светлината, но беше изпратен, за да свидетелства за Светлината.

Бог/Словото се въплътява

9. Съществуваше тази истинска Светлина, която дойде в света и осветлява/просветлява всеки човек (Там беше истинската Светлина, която идваше в света [истинската, съвършена, непоколебима светлина], която осветява всеки човек).

10. Словото бе в света и светът бе създаден чрез Него, но светът не Го позна/прие/призна. (Той дойде на света и макар че светът беше направен чрез Него, светът не Го разпозна [не Го познава]).

11. При Своите Си дойде, но Своите Му не го приеха. (Той дойде в Собствения Си свят, но народът Му не Го прие).

12. На тези обаче, които Го приеха и повярваха в Него, Той даде правото/възможност да станат Божии деца/чеда – (Но за всички, които Го приеха и приветстваха, Той даде властта (силата, привилегията, правото) да станат Божии деца, т.е. на тези, които вярват в Неговото име),

13. деца, родени не по естествения начин, не от кръв, нито от плътска воля или от мъжко желание /физически импулс/, но от Бога. (Те са родени от Бога).

14. И Словото стана плът/човек и пребиваваше между нас;
и видяхме славата Му – слава на единствения Син на Отца, Единородния Му.
Той бе пълен с благодат и истина.
(И Словото (Христос) стана плът (човек) и живя известно време сред нас; И ние в действителност видяхме Неговата слава (Неговата чест, Негово величество), такава слава, която Синът по единородство получава от Баща Си, изпълнен с благодат (милосърдие) и Истина).

 

15. Йоан свидетелства за Него, като казваше със силен глас: Ето Този, за Когото говорих: Този, Който идва след мене, е пред мен и ме превъзхожда във всичко, понеже е бил преди мен и съществуваше преди мен. (Той ми е Началник, Господар).

16. Поради всичко, което е Синът, от Неговата божествена пълнота и изобилие, ние всички получихме от Него благодат след  благодат и духовно благословение върху духовно благословение,

17. Защото докато Законът беше даден чрез Моисей, благодатта и истината произлязоха и дойдоха чрез Иисус Христос.

18. Никой никога не е виждал Бога. Единственият Единороден Син, Който е Бог и е най-близо до Отца, в недрата Му, в Сърцето/пазвата/лоното Му, ни Го разкри и изяви ясно.

Свидетелството на Йоан Кръстител за Месия

 19. Ето какво бе свидетелството на Йоан, когато юдейските водачи в Ерусалим изпратиха при него няколко свещеници и левити да го попитат „Кой си ти?“

20. Той им отговори, като изповяда открито, без да се отклонява от въпроса: „Аз не съм Месията.“

21. Тогава го попитаха: „Кой си ти? Илия ли си?“
Йоан им отговори: „Не съм.“
Пак попитаха: „Пророкът ли си?“
И отговори: „Не.“

22. И го запитаха: „Кажи кой си, за да дадем отговор на ония, които са ни пратили; какво казваш за себе си?“.

23. Йоан им отвърна с думите на пророк Исая: „Аз съм гласът на човек, който вика в пустинята: „Прокарайте прав път за Господа! /Пригответе път за Господа!““.

24. Тези хора бяха изпратени от фарисеите.

25. Те го попитаха: „Ако не си Христос, Илия или Пророкът, когото очакваме, защо тогава кръщаваш хората?“.

26. Йоан им отговори: „Аз кръщавам само с вода, но посред вас стои/е  Един, Когото вие не разпознавате, за Когото не знаете нищо и Когото не познавате“.

27. Той е Този, Който идва след мен, Който беше преди мене, Който ме превъзхожда и на Когото аз не съм достоен за развържа ремъка на сандалите Му.

28. Това стана във Витания/Витавара, на другия бряг на река Йордан, където Йоан кръщаваше.

Следва свидетелството на Йоан Предтеча при кръщаването на Иисус Христос

29. На следващия ден Йоан видя запътилия се към него Иисус и каза: „Ето Божия Агнец, Който поема греха на света!“ / „Вижте, това е Божието Агне, което премахва и избавя света от греховете му!“

30. Този е, за Когото казах: След мен идва Човек, Който стана по-горен от мене, защото е бил преди мен. /Този е, за Когото казах: След мене идва Мъж, Който ме превъзхожда и ме изпревари, защото съществуваше преди мене.

31. И аз не знаех, че е Помазаникът; но дойдох да кръщавам с вода, за да бъде Той изявен на Израил.

32. Тогава Йоан свидетелстваше, като казваше: „Видях Духа да слиза като гълъб от небето и да остава върху Него“.

33. Самият аз все още не знаех кой е Той, но Онзи, Който ме изпрати да кръщавам с вода, ми каза: „Ще видиш Духа да се спуска и да остава върху някого. Той е, Който кръщава със Святия Дух.“

34. И видях, и свидетелствам, че Този е Божият Син. /Че Този е Синът Божий.

Следва Първите ученици на Иисус

Какво велико и славно Слово и слово имаме!




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2899186
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди