Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
16.12.2009 14:09 - Празници
Автор: blagovestie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1179 Коментари: 8 Гласове:
2



Колко християнски е най-признатия предстоящ празник, а именно Бъдни вечер и Рождество Христово?!
Напук на всички весели, презаредени с коледно настроение хора, с които се сблъсквам навсякъде, си зададох горния въпрос.
Търсила съм в Библията - описание на идването на Спасителя в света има. Подробно. Но не видях да е било празнувано по "нашенски".
Няма брой на ястията - четен или нечетен. Езическо е.
Няма какво да има на масата - изобилие, разбира се, за изобилна година. Като че ли благословенията идват от една вечеря и броя на чиниите, а не от Бог.
Не открих и баници, ушафи, задължителни питки, сладко, солено ,чесън, вино, ракии.
Доколкото си спомням даже за Него нямаше място. Нямаше къде да се роди в този наш пренаселен, свръхзает свят. Затова се роди в плевнята, в хранилката на домашните животни, с които са живеели тогавашните хора. Бог е избрал да се роди в бедна обстановка, дори не в собствен дом, нито в палати, нито в копринени чаршафи. Че и стерилна обстановка не е имало. Ами в сеното.
Подаръците. Те вече наистина ме тормозят. Знаете - криза е. А роднини и приятели - дал Бог, да са ми живи и здрави. Ама не понасям подаръци. Не искам и да получавам. Особено като знам, че някой се е охарчил, пък на мен може и да не ми трябват.
Вярно, Исус получи подаръци, защото бе изявено на света, че се е родил Спасителя, обещан много време преди това. Дори не му донесоха неща от първа необходимост, ако питате мен...
Сурвакане, кукери, метли, гонене на зли сили, щуротии една от друга по-голяма. И нямащи нищо, ама НИЩО общо с Христос - е това вече ме влудява, да ви кажа!
Езическо до дъното, а ги приемаме и прилагаме като Божии.
Един ден ли само да сложим Библията на масата, суеверно, да се помолим, да се съберем - цялото семейство, да "поканим" Христос сред нас. Или това трябва да е всеки ден?
И така, с риск да подразня всички влюбени в празниците и сеутнята около тях - аз и моето семейство ще се оптаме да отпразнуваме събитието по християнски, т.е. според Христос. И не наричам празника Коледа (името идва от клането на прасетата - баш християнско, а?!), а Рождество Христово!
И ще се опитам да мисля за благотворителност не само един ден в годината, когато дават поредния номер, на който мога да изпратя смс, от който дори половината няма да стигне по предназначение. Ще се опитам да се сещам по-често за огромна маса от хора, които предпразнично се депресират и се чувстват още по-самотни.
И ще се опитам да съм с Христос всеки ден. Както се моля и Той да е с мен - непрекъснато.
Весели предстоящи празници!



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elinora - Не знаех,
16.12.2009 18:38
че тези трапези и обредността произхождат от Езичеството, но дълбоко в себе си винаги съм се радвала на атмосферата на любов и радост с най-обичаните хора от мен - семейството ми в празничните дни, а другото не ми е било важно...
цитирай
2. blagovestie - Ели, става въпрос, че определено не са
16.12.2009 18:43
от Христос, т.е. не са християнски, иначе всеки празнува както намери за добре и както му е по вкуса. И не е нужно да чакаме определен ден в годината, за да се радваме на близките ни хора и да създаваме уютна атмосфера :)))
цитирай
3. diamantsredstaklata - Вярно ли е, че от догодина ще изме...
17.12.2009 12:39
Вярно ли е, че от догодина ще изместят Рождество Христово на 6 януари, а не както е сега? Русия е православна и знам, че празнуват Рождество на тази дата. Но пние свикнахме да е сега, преди НГ, както в целия останал свят.
цитирай
4. dobsun - Поздрави, blagovestie
21.12.2009 17:36
аз мисля точно като теб.
http://dobsun.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/12/23/predkoledno.269104
Поздрави
цитирай
5. blagovestie - Хубаво е, като
21.12.2009 19:33
намирал съмишленици или направо сродни души.
Благословена вечер, dobsun! :))
цитирай
6. elinora - blagovestie,
24.12.2009 14:30
от сърце ти желая съкровени и пълни с обич и светлина настъпващи празници...Бъди благословена.
цитирай
7. blagovestie - Ели, от душа
24.12.2009 14:41
ти благодаря и ти пожелавам същото в стократен размер :)))
И да си все така чаровна и лъчезарна!
цитирай
8. slavei - Браво за този постинт, Блага вест!
25.12.2009 06:27
Подкрепям всяка една дума!
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО, мила!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2888086
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21459
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди