Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
09.08.2010 10:05 - Провокирано...
Автор: blagovestie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5151 Коментари: 38 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

(първи вариант)

Във пяната на хиляди вълни,
които се разбиват
в нечии скали,
прозира на желанието паяжината,
разбито на безброй пътеки
от незаспиващи луни,
потъващи във клетките ти,
във вдишванията, които правиш,
във дланите,
когато ги протягаш
да ме докоснеш, да погалиш
жадно, сластно, всеотдайно
със пяната на хиляди вълни...

(втори вариант)

Във пяната на хиляди вълни,
които се разбиват
разтърсващо
във нечии привидно твърди,
неразрушимо – непокътнати скали...
прозира на желанието паяжината,
разбито на безброй пътеки
взривяващо се в нервни окончания
работещи в синхронен ритъм
и до небето стигащи лъчи
от неуморно-незаспиващи луни...
потъващи във клетките ти,
във вдишванията,
които правиш,
в ръцете ти,
когато ги протягаш
във дланите ти,
когато копнееш да ме галиш
жадно, сластно, неутолимо, всеотдайно,
със жаждата на хиляди вълни...

Моля ви да ми кажете кой от двата варианта ви харесва повече, това ме ориентира, защото аз съм склонна към изпадане в подробности, а може би по-краткия вариант е по-неангажиращ и би ви харесал повече?
Хубава седмица, приятели! :))

 



Тагове:   желание,


Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. moreto66 - Здравей blagovestie
09.08.2010 10:32
За мен първият вариант е по-добър като емоция, като усещане..
При втория стих езикът е малко по-натоварен, повече думи,но по-малко чувства..
Това е само моето скромно усещане.
цитирай
2. blagovestie - moreto66,
09.08.2010 10:42
страшно ти благодаря!
Лъчезарен ден, миличка! :))
цитирай
3. henzelski - В първия вариант
09.08.2010 11:01
сякаш има повече неопределеност, Люси, но това не е недостатък. И все пак на мен ми харесва другия, защото там емоцията се разказва, а аз обичам приказките, което си личи от моя ник...;)
цитирай
4. blagovestie - Ха сега,
09.08.2010 11:24
1:1,
как да продължавам сега, м?
А казват, че жените предпочитали подробностите. Виж ти...
Ще я карам все така по моему явно, т.е. както дойде :***

ПП: Вероятно първия вариант провокира само картина, а втория - нещо като клип. Поне аз така усещам нещата. Интересно ще е да има още мнения :))
цитирай
5. harvi - Здравей, Люси!
09.08.2010 11:27
И на мен ми харесва повече първият стих, защото има ритъм, устрем, по силен е. На втория вариант се забавя темпото от повечето думи. Но аз също не съм специалист :) А иначе и двата варианта ми харесват с изразните ти средства :) Поздрави!
цитирай
6. blagovestie - Добре дошла, Харви,
09.08.2010 11:29
до тук статистиката вече сочи, че читателят предпочита стихове, в които има какво да допълни и вложи от себе си. За да му допаднат и да ги почувства по-близки. Да не е просто чуждата емоция, а някаква смесица, в което стихът е само провокация на твое си изживяване.
Благодаря ти и лека седмица, мила! :))
цитирай
7. harvi - 6. blagovestie - Добре дошла, Харви,
09.08.2010 11:31
Сигурно си права за това наблюдение. Като картините, в които всеки вижда нещо различно. Лека седмица и за теб!
цитирай
8. alexiev63 - Във пяната на хиляди вълни, които се ...
09.08.2010 11:38
Във пяната на хиляди вълни,
които се разбиват
в нечии скали,
прозира на желанието паяжината,
разбито на безброй пътеки
от незаспиващи луни,
потъващи във клетките ти,
във вдишванията, които правиш,
във дланите,
когато ги протягаш
да ме докоснеш, да погалиш
жадно, сластно, всеотдайно
със пяната на хиляди вълни...
цитирай
9. kapito - на мен обаче
09.08.2010 12:08
вторият ми хареса повече
картината е по-пълна,
представата е по-ясна,
изразните средства са повече
респективно усещанията - също.
сам по себе си първият също е много хубав
но съпоставен с втория бледнее.
така забелязвам аз.
цитирай
10. miaa - Първият вариант предпочитам, е...
09.08.2010 12:28
Първият вариант предпочитам, емоционален,въздействащ е! Хубав стих Блага Вест!
цитирай
11. ckarlet - За мен вторият вариант е по-хубав. . ...
09.08.2010 12:40
За мен вторият вариант е по-хубав...Обсипващ е с копнеж и нежност!
Поздрави, Люси!
цитирай
12. blagovestie - Приятели,
09.08.2010 12:57
наистина е страшно интересно и полезно това, че споделяте.
Благодаря ви от душа!
Засега резултата отново се свежда до 1:0 за по-краткия вариант.

Прегръщам ви! :))
цитирай
13. dolsineq - Вторият вариянт, Люси! Още с пър...
09.08.2010 15:36
Вторият вариянт, Люси! Още с първият прочит и си го харесах....:) Много емоция има в тия ръце, много сласт и желание...:)
цитирай
14. blagovestie - Снежи,
09.08.2010 15:44
току-що уравновеси резултата :)))
Има много и все хубави неща, вярно е...
цитирай
15. henzelski - А един
09.08.2010 16:24
трети вариант да предложа, може ли, Люси...;)*
цитирай
16. blagovestie - Само не се бави,
09.08.2010 16:32
;))) :***
цитирай
17. monaliza121 - Здравей, Люси!
09.08.2010 16:38
И аз ще се изкажа, пък каквото ще да става...:))))))))
Обичам кратките стихове, които казват много.
Обичам кратките стихове, които ти дават възможност сам да "кажеш" нещо.
Сигурно вече разбра, че първият, кратък вариант ми допада повече.
цитирай
18. blagovestie - Благодаря ти, че сподели, monaliza121,
09.08.2010 16:43
откривам, че изборът от двата варианта говори много и за личностите на четящите.
Както и за отношението им към чуждите емоции, съвпадащи с нещо познато, може би :))
Светъл ден!
цитирай
19. dbi - Предлагам ти да го разделиш на повече изречения :)))
09.08.2010 16:43
Опитай, трябва да има повече вдишвания, защото на един дъх ми дойде малко в повече ! Нещо такова имам предвид :

Във ПЯНАТА на хиляди вълни,
които се разбиват
в нечии скали,
прозира на ЖЕЛАНИЕТО паяжината. / 1
Разбито Е на безброй ПЪТЕКИ,
от незаспиващи луни. /2
Потъват във клетките ти,
във вдишванията, които правиш,
във ДЛАНИТЕ.../3
Когато ги протягаш
да ме докоснеш, да погалиш
жадно, сластно, всеотдайно./4
Със ПЯНАТА на хиляди вълни.../5

Само идея, без всякаква претенция !:)))
Привет !!!
цитирай
20. blagovestie - Привет, dbi,
09.08.2010 16:49
всъщност го усещаш пределно точно.
Затова ти е на един дъх и ти идва прекомерно, защото долавяш същинската емоция на самото ми хаотично писане :))
Благодаря ти за включването и мнението. Намирам ги за много полезни.
Да разбирам ли, че ти допада първия вариант?
Усмихнат ден от мен!
цитирай
21. henzelski - Бавното
09.08.2010 16:58
е по-сладко, Люси, не го ли знаеш...;))) :*** Еееех, добре че съм аз да ти отворя очите...;))

Очите ми жадни
прегръщат те,
полепват по тебе,
синьо се впиват
толкова жадно,
че те размиват.
Овали, извивки
попиват
в пръстта,
израстват цветя,
земята опръхва...
По слънчев лъч
размитите очертания -
бледа омара -
се катерят нагоре,
скриват се в облак
с омекнали колене,
а вятърът го влече
на пориви към морето,
което отдавна те чака.
Дъждът идва
като облекчение,
но само за миг.
Рисуват капките силует,
той
все по-плътно
се очертава,
дъното тегли надолу,
пяната залива отгоре...
Мъртво вълнение,
оживяващо с изгрева.
Като риза се свлича
бялата пяна по теб,
като въздишка...
Боси стъпки по пясъка,
който
бавно изтича измежду
пръстите.
Затваряш очите ми...
цитирай
22. dbi - Да, така разбирай !!!
09.08.2010 17:00
blagovestie написа:
всъщност го усещаш пределно точно.
Затова ти е на един дъх и ти идва прекомерно, защото долавяш същинската емоция на самото ми хаотично писане :))
Благодаря ти за включването и мнението. Намирам ги за много полезни.
Да разбирам ли, че ти допада първия вариант?
Усмихнат ден от мен!


цитирай
23. blagovestie - Уау,
09.08.2010 17:05
ами аз сега млъквам, то какво да се добави след това, освен че бавното наистина си заслужава и благодаря, че ме учиш...
Желая ти успех, макар че това с търпението, ми е като откриването на философския камък, доколкото се познавам, хахаха

Краси, просто потъвам в стихът ти с широко затворени очи :***
цитирай
24. dbi - к.21 :)
09.08.2010 17:06
Добре се очерават отделните моменти на действието ...
Това имах предвид, защото въпреки, че е хубаво, когато е на един дъх и стихийно,
е уморително за читателя. Емоцията ти така ме заля, че се почувствах като удавник, а аз плувам много добре !!!:))))))
цитирай
25. blagovestie - Ок, dbi, к. 24.
09.08.2010 17:08
ориентирах се :)))
Езерото е за предпочитане пред разбушувалото се море.
Пак е вода, пак е дълбоко и има свой живот, но не изтощава...
цитирай
26. henzelski - Изтощена ли си,
09.08.2010 18:00
Люси? Не ти личи много...;)))
цитирай
27. blagovestie - Ооо, аз сега
09.08.2010 18:39
загрявам ;)))
Плуващите да му мислят, аз или ще съм вълните или ще се слея с океана... :*

ПП: Всъщност dbi бе прекалено връхлетян от моя стих, не от твоя, да знаеш. Твоя му идва подредено, опита си казва думата ;)
ПП 2: Мдаа, стихът ти е прекрасен, Краси!
цитирай
28. skarleta - Първият вариант
09.08.2010 19:57
Здравей, с риск да повторя останалите ,и на мен ми харесва повече първият вариант, по- силен е.
цитирай
29. blagovestie - Благодаря, skarleta,
09.08.2010 20:02
хубава вечер! :))
цитирай
30. dbi - Чудесна полемика се е получила !
09.08.2010 22:20
Хензелски го е написал така, сякаш рисува, картина след картина ... В твоето има
голям заряд и точно липсата на рутина го прави ценно !
Краят на неговото стихотворение "Затваряш очите ми ..." не ми звучи добре, правя някакви асоциации, може би ... Ако беше написал едно: "Обичам те !" - по-добре, би
звучало, според мен :)
:))))
цитирай
31. анонимен - Първия вариант докосва по-добре сърцето ми,
10.08.2010 06:35
а втория изпълва душата ми с повече нежност :-D

\m/
//
цитирай
32. injir - Вариант 1.:)
10.08.2010 06:43
Вариант 1.:)
цитирай
33. henzelski - Dbi,
10.08.2010 08:33
"Обичам те!" би било понятен завършек на едно любовно обяснение, което обаче в моя "вариант" го няма...;) От друга страна, ако се доближа до твоето усещане, по-добре ще е "Затваряш очите ми с целувка" и точка вместо многоточие...;))
Люси, извини ме за намесата в коментарите!
цитирай
34. blagovestie - Злика,
10.08.2010 09:26
очарователен си ;))))
цитирай
35. blagovestie - Благодаря, injir!
10.08.2010 09:27
:))
цитирай
36. blagovestie - Краси,
10.08.2010 09:27
за мен е удоволствие ;)
цитирай
37. dbi - Не съм разбран !!!
10.08.2010 13:07
Но не мога да обясня повече ...
Всичко е до светоусещане и е индивидуално ...
цитирай
38. blagovestie - dbi,
10.08.2010 13:26
dbi написа:
Всичко е до светоусещане и е индивидуално ...


Прав си, но все пак не пречи да обясниш, ако решиш, понякога се налага да е с повече думи. Като в поезията май... Ще ми приятно да те разбера, наистина!
Светъл ден! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2884009
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21459
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди