Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
19.10.2011 17:27 - Библейско...
Автор: blagovestie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2379 Коментари: 12 Гласове:
20

Последна промяна: 19.10.2011 17:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



 

Изтъркаляха се няколко месеца,
откакто съм в моят Галгал*.
Една персонална местност,
обрязано кътче в душата ми,
където след Изхода
и освобождаване от робството на Египет,
спират първите полуподредени и овладени емоции.

Подминали дори Есимон**,
което разстояние
вместо за единадесет дни,
(времето, което по принцип отнема
пресичането на пустинята),
провлачвам вече толкова десетилетия,
(и по-конкретно - три и половина).

Галгал,  мястото, на което
манната спира
и трябва духовната си храна
сама да събирам.
(Обичам така!).

Присядам вече овладяна
(и слава Богу!),
попивайки с копнеж от Божието Слово.
На тихо.
В обсега на моят Енакоре***...

 

* Галгал (евр. “търкаляне”): име на местност, където израилтяните – след прекосяването на р. Йордан – остават на стан в рамките на заселването на Ханаан (И.Н. 4:19-20). Тук е родено и обрязано първото поколение след Изхода от Египет, тук е отпразнувана първата Пасха в Ханаан и тук манната, която е била давана в продължение на 40 години, спира да се появява.

** Есимон (евр. “пустинята”): област в Ханаан, покрай която минава маршрутът на израилтяните по време на тяхното 40-годишно странстване (Чис. 21:20). Изчислено е, че този път се изминава за 11 дни, но поради непокорството на израил, Бог ги държи в пустинята, вместо да влязат в обещаната им земя...

*** Енакоре (евр. “Изворът на викащия”): името, с което Самсон назовал мястото, където Бог по негова молба чудодейно разтворил земята и от нея бликнал извор (Съд. 15:18-19).






Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Единствения реален изход е...
19.10.2011 17:34
Терминала на летище София!
цитирай
2. blagovestie - :))
19.10.2011 17:40
Понеже знам, че влагаш изцяло политически смисъл, ще го кажа така: засега не възнамерявам да бягам.

Аз и ти, всеки поотделно и всички заедно правим тази страна. Мразя Държавата България, но обичам Родината си България. Тук съм се родила, тук отглеждам децата си и щом нещо вземе, че прекали да ми опротивява - трябва да го променя. Не зная дали в личен аспект или за всички, ако е необходимо и срещне нужната подкрепа...

Да ти кажа целият свят е едно объркано място, Минчо. Пък и къде да избяга човек от себе си...

Няма да ме прогонят от родното ми място!

Преди години имах възможност и дори се гласях, заедно със семейството ми да отидем по специална програма в Канада. Отказахме се, по същите причини. Аз съм същата и днес, така че... Наречи ме наивница, но - тук съм и тук оставам :)))
цитирай
3. haralanov - E,дааа...
19.10.2011 18:09
Влагам ,,политически смисъл" както казваш ти.Но пък и има нещо друго.Твърде източно е,звучи и мистично(но не е) повтаряната до втръсване идея,че човек ,,трябва да си остане тук".Защото ,,там където ти е коренът..." и защото ,,камъкът си тежал на мястото"...Бла-бла-бла...Истината за мен е съвсем прозаична.Добре е,човек да обикаля повечко свят.Да трупа различен опит.Тогава е възможно духовно да се развива и (само)усъвършенства.Знам,че пак ме разбираш!Този смисъл исках да вложа,споменавайки са терминала на летище София.И никаква политика..:)))Защото и аз включително тъпчем на едно място.Несгодите не само,че не ни правят по-силни ами сломяват духът ни!Онзи,който ме заплаши с убийство и,който и теб попита дали си наред...Той подобни дилеми пред себе си няма!Друг филм има за него..:)))
цитирай
4. blagovestie - Няма нищо против обикалянето,
19.10.2011 18:29
макар че не ми се отдава възможност, Минчо!

Но няма да се изнеса никъде, защото навсякъде е кажи-речи така.
Трябва да ти кажа, че има много по-лоши места. Много...

Остави промитите мозъци, те не могат да надскочат себе си :))) Убийство? Стига бе, значи положението е по-зле, отколкото предполагах ;)

Хубава вечер приятелю! :))
цитирай
5. haralanov - Добра вечер и на теб Люси..:)))
19.10.2011 19:15
Изнасяй се,защото не навсякъде е така..:)))
Знам го от личен опит!!!
Че ,,положението е по-зле" отколкото си предполагала...Питай Борето Тодоров,lado и mamkamu...Те знаят всичко по този случай!Но от тогава до днес онзи не смее да ми каже нищо!Предупраждението,че ще го осъдя не му влияе добре..:)))
цитирай
6. blagovestie - Е, с мен е по-нежен, вероятно все пак зачита полът ми,
19.10.2011 19:18
и затова... ;)))

Гледай си здравето, близките и кефа и осъществявай плановете си, поне тези, които зависят от теб. Останалото е бош лаф.
цитирай
7. silwiqna - Хубава вечер, Люси!
19.10.2011 20:12
Знаеш, че понякога гласувам 'мълчаливо', но сега ми се иска да те поздравя и да кажа само, че само ние можем да си помогнем за всичко, като си го осмислим и го приемем!
цитирай
8. blagovestie - Привет, Силви!
19.10.2011 20:18
Поздрави и прегръдки и за теб, мила. Всичко зависи от нас (и Бог). Всичко! И от изборите, които правим в живота си. От решенията, които взимаме. От чувствата, на които се подчиняваме или които преодоляваме. От разумът, доколкото го имаме. От прозорливостта ни, ако я притежаваме. От начинът, по който възприемаме нещата. От отношението ни към всяко малко или голямо събитие. От поведението, думите и мислите ни. От това дали обичаме. Какво / кого. И колко. И как. За всяко нещо, във всеки аспект.

Лъчезарна и обична вечер, Силви! :)) :*
цитирай
9. mt46 - Добър вечер, Благовестие!
19.10.2011 20:45
Докога ще скитаме в пустинята? И не се ли въртим в кръг?... Има ли изход за всички?... Или само малцина "богоизбрани" ще оцелеят?...
цитирай
10. silwiqna - Благодаря, Люси! :*
19.10.2011 20:53
blagovestie написа:
Поздрави и прегръдки и за теб, мила. Всичко зависи от нас (и Бог). Всичко! И от изборите, които правим в живота си. От решенията, които взимаме. От чувствата, на които се подчиняваме или които преодоляваме. От разумът, доколкото го имаме. От прозорливостта ни, ако я притежаваме. От начинът, по който възприемаме нещата. От отношението ни към всяко малко или голямо събитие. От поведението, думите и мислите ни. От това дали обичаме. Какво / кого. И колко. И как. За всяко нещо, във всеки аспект.

Лъчезарна и обична вечер, Силви! :)) :*

И всеки ден е борба за всичко това!
цитирай
11. irin4eto - Интересен пост.
20.10.2011 10:06
Тези неща не ги знаех.
цитирай
12. blagovestie - Привет, Иринче!
20.10.2011 10:21
:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2887958
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21459
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди