Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
28.06.2010 10:50 - Тъгата...
Автор: blagovestie Категория: Поезия   
Прочетен: 3516 Коментари: 26 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Провира се и бавничко се настанява
в пукнатините на душите ни,
измества обичта, мечтите, радостта
и отегчава и изцежда дните ни.

При студ втвърдява се и разширява
отворите в сърцата ни,
разпуква ги безмилостно и залиняват
посетите във тях цветя.

Избутва всичко хубаво и светло
и разболява целия характер.
Оставена да се разраства - опустошава,
от нас остава само тъмен и самотен кратер.

Убива бавно всичките способности
да се улавя и раздава любовта,
пресича шансовете и разваля спомените
и задушава още във зародиш насладата и сетивата.

И неуморно пресушава всичко ценно,
окастря всички нови преживявания.
Мачка способността да се живее истински и пълноценно,
наред със усета към другите и красотата им.

Не я допускайте, борете се със нея.
След себе си провлачва много други гадости.
Изхвърляйте я, забранявайте й да се вкоренява.
Тъгата е коварен кон троянски, и не е дар – зараза е.


Избирайте и не забравяйте за миг дори:
съвместно с нея
място за щастието не остава...




Гласувай:
35



1. feq - Тъгата е честа моя гостенка...
28.06.2010 11:20
познавам я така добре...

Добър вечер...
Дамян Дамянов

Добър вечер, госпожа Самотност!
Както виждаш, нямаш избор друг,
ти - вдовица на безброй работни,
в труд улисани мъже в живота,
тази вечер аз съм ти съпруг.

Ти си ми съпруга. Пак сме двама.
Заповядай в замъка ми бял!
И бъди най-прелестната дама
между всички други, що ги няма
в този тъжно-смешен карнавал.
Запали си, ако пушиш. И ме
разтуши със виц, със комплимент.
Дрънкай думи невъобразими.
Всичко друго, само не кани ме
да танцувам - малко съм вдървен.
Малко нещо в танците ме няма.
Други танци дълго аз играх.
Страшни танци. Луди. Не за двама.
В тях душата донавехнах само
и в краката доосакатях.
Измисли си име: Мими, Нели.
И поне така им отмъсти!
Бяха твои двойнички, приели
твойте гласове, лица... умрели.
Да, умряха те. Остана ти.
Ти, голяма колкото живота.
Колкото самия необят.

В стаята е тихо и страхотно.
Добър вечер, госпожа Самотност.
С женско име, с мъжки образ - Свят.

http://www.youtube.com/watch?v=nI_2DAzgyW4

цитирай
2. blagovestie - Феичке,
28.06.2010 11:41
веднага да започваш да я изчопляш и изхвърляш :)) :**
При обичните хора място за самота няма.
цитирай
3. stela50 - Тъгата...
28.06.2010 11:43
Позволявам си да споделя първата появила се мисъл....

Добър ден, тъга!
Сбогом тъга!
Ти си вписана в линиите на тавана.
Ти си вписана в очите, които обичам.
Ти не си най-страшното бедствие,

защото и у най-жалките устни

оставяш усмивка.

Добър ден, тъга!
Любов на отзивчиви тела.
Всесилие на любовта,
чиято ласка възниква внезапно,

Любимото ми стихотворение на Пол Елюар
цитирай
4. mimayordanova - Хубав стих...
28.06.2010 11:51
Хубав стих...
цитирай
5. dolsineq - Тъгата...
28.06.2010 12:25

Седни Тъга,
дошла си ми на гости,
дори да ме разплачеш,
пак седни!
Разплакала си други ...
и до кости
Ти мокра си
от техните сълзи!
Седни Тъга
и дай да те прегърна
себе си
и теб да утеша!
Дори да знам,
че спомени ще върна
докъсно ще говорим,
о, Тъга!
Предателства
като пелин горчиви
ще си припомним
двете във нощта,
ще минат само
като сенки сиви,
ще се опитам всичко
да простя!
За грешките
направени от мене,
ще ми припомниш
сигурно сега,
но мигове
пропуснати след време
не могат да се върнат
о, Тъга!
Седни Тъга,
дошла си ми на гости!

http://www.youtube.com/watch?v=Mmap4D_VtT8
цитирай
6. dolsineq - Тъгата...
28.06.2010 12:35
'Провира се и бавничко се настанява
в пукнатините на душите ни,
измества обичта, мечтите, радостта
и отегчава и изцежда дните ни..."

Няма начин да избягаме от нея. Винаги идва такъв момент, в който тя напомня за себе си...
цитирай
7. mileidi46 - Не тъгувай за нищо,мила...
28.06.2010 14:09
Поздравия,почерпи я с кафе,защото и тя е уморена от нас!
Усмихни се ..и продължи за следващият хубав миг,който те очаква някъде..напред!!
ако спреш до тъгата..ще го изпуснеш...:)))
Прегръдка!!
цитирай
8. blagovestie - Приятели, благодаря ви!
28.06.2010 15:45
В този пост най-ценни са ми коментарите ви.
Светъл ден, милички! :*
цитирай
9. rustam - blagovestie
28.06.2010 16:56
....ТекстЪТ ти е неповторим

Не съм и предполагал..... че съвместно с нея не остава място за щастие...
цитирай
10. blagovestie - Рустам,
28.06.2010 17:00
чета ти коментарите в блога и не мога да повярвам, че зрял и интелигентен човек може да се занимава с такива глупости с подобен подход. Или бъркам окачествяването в твоя случай?
цитирай
11. rustam - Да ти призная
28.06.2010 17:20
и аз чета твои коментари в някои блогове и също като тебе се чудя - колко гордост и надменност лъхат. Във всички случаи несъизмерими с образа ни тук.
цитирай
12. blagovestie - Рустам,
28.06.2010 17:25
никъде, никога не съм твърдяла, че съм лишена от недостатъци. Точно обратното. Макар, че сарказъм предполагам е по-точното определение на полъха от някои мои коментари, защото надменна определено не съм.
Но нивото и поведението ми е едно и също и тук, и в чуждите блогове, имам само този образ - навсякъде. Не пропускай да обърнеш внимание, че ника ми е Благовестие, а не Богородица и нямам претенции за святост!
Не ми отговори на въпроса в предния ми коментар?
цитирай
13. ckarlet - Не трябва да я допускаме, Вlagov...
28.06.2010 18:26
Не трябва да я допускаме, Вlagovestie, тъгата ...
Поздрави за стихотворението!
цитирай
14. blagovestie - Благодаря, Скарлет,
28.06.2010 18:33
поздрави и прегръдки за теб, миличка!
Борбата продължава...
цитирай
15. yuliya2006 - Небето се навъси страшно, черни ...
28.06.2010 21:26
Небето се навъси страшно,
черни облаци вятъра донесе.
Светкавици от далече заблестяха,
в душата ми обрат настъпи.

А вчера то бе невероятно синьо,
с бели облаци,ангелски красиви.
Птича песен отвсякъде звучеше
и пеех и танцувах с тях.

А ето чудо,слънчев лъч,
промъкна ,усмихна ми се плахо.
Не знаеше че буря идва
и всичко в мен ще помете.

Застанах смело,въпреки страха,
очите си отворих за да видя.
За да опиша и да разбера,
на живота черната страна.

02.08.2007
ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
16. blagovestie - Джул,
28.06.2010 21:28
ти си истински слънчев лъч, мила! Благодаря ти, приятелко :***
Страх - не страх... :))
цитирай
17. loran - Прекрасен стих но много тъжен
28.06.2010 21:57
Прекрасен стих но много тъжен
цитирай
18. blagovestie - Така е, Лори,
28.06.2010 22:00
има и такива моменти, важното е да не стават перманентни.
Та нали слънцето изгрява...
Прегръдки, миличка :))
цитирай
19. elinora - Благовестие,
28.06.2010 23:42
не тъгувай! ( има един хубав руски филм с такова заглавие, ще ти го пусна скоро) :)
Прегръдка и от мен!
цитирай
20. blagovestie - Ели, ще чакам, щом казваш, че е хубав, значи си струва :)))
28.06.2010 23:45
Прегръщам те, миличка! :*
цитирай
21. tili - Доволна съм, че го
29.06.2010 00:52
чета така късно, защото и коментарите са супер! Благодаря!
цитирай
22. veninski - Поздрави и от мен, Люси!
29.06.2010 09:32
Поздрави и от мен, Люси!
цитирай
23. blagovestie - tili,
29.06.2010 09:42
добре дошла, мила! :))
цитирай
24. blagovestie - Поздрави, приятелю!
29.06.2010 09:43
Благословен да е денят ти! :)
цитирай
25. benra - тъгата
29.06.2010 10:33
винаги е неканен гостенин, но все така се случва,че й отваряме и я оставяме да се настани.
Пожелавам ти да не те навестява!
цитирай
26. blagovestie - Неканените,
29.06.2010 10:35
че и нежелани гости просто трябва да бъдат изхвърляни :)))
Благодаря, слънчице!
Хубав и усмихнат ден, изпълнен само с радост!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2894857
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди