Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
25.11.2009 15:46 - Крайностите
Автор: blagovestie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1119 Коментари: 6 Гласове:
2

Последна промяна: 25.11.2009 15:46



Когато прилепнем към нещо и се концентрираме изцяло върху него с време, чувства, мисли и енергия, се брои за крайност. Трябва да подбираме в какво влагаме времето и дарбите си (т.е. животът си).
В Словото има едно място, на което Бог ни казва, че е по-добре да сме студени или горещи, но не и хладки. Амбивалентността е равносилна на нищо в много случаи. А когато става въпрос за чувства и енергия, какво значи средно положение?
Животът не е толкова дълъг, че да сивеем и да се обезличаваме. Ясно е, че биват запомнени само ярките личности; впечатляват ни силните характери и съдби; постъпките, изискващи усилия и някакъв вид саможертва дори, а не лесното – и това не е случайно, те не са били по средата, в един момент са избрали и са последвали твърдо своята посока
Какво е другото - между двете крайности обаче - умереност или посредственост.
Аз съм от хората, които трудно намират златната среда. Преди много исках да я намеря, често се “озаптявах” и “нормализирах” за много неща, а в последно време се питам дали е златна и ако я открия -  дали ще съм доволна. Не, че имам голям шанс, де...
Може би инерцията е удобна: в живота, работата, взаимоотношенията. Но едва ли е съзидателна. Какви следи оставяме, плъзгайки се по готовите релси.
Казват, че крайностите са вредни и трябва да ги избягваме.
Е, аз обаче искам за някои неща да съм крайна, ей така - напук на общоприетото.
Искам да съм крайна, когато обичам; когато вярвам; когато върша нещо, което считам за правилно и полезно - да е с всичките ми сили и способности (иначе по-добре да не го подхващам); когато захапя цел или кауза - да я бутам, дърпам и извървя докрай. Искам да мога да си позволя да съм крайна и убедителна, когато говоря за нещата, в които вярвам. Не тесногръда, разберете ме правилно, а стабилна, основана на вътрешно убеждение, подковано от опит и знания.
Та, противоположно на стандартното схващане колко е хубава златната среда, аз пък си позволявам да твърдя, че за някои неща, и то за вечните, нетленните, невидимите за очите ни, е по-добре да се стремим към положителната крайност.
Доколкото успеем - успеем, това е нашият житейски път и той трябва да има само една посока - напред и нагоре! Никакви осреднявания, моля! Дерзайте :))
И Бог е там – на всяка една крачка пред вас, както и на високото, на върха.



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubopitstvo - Да,
25.11.2009 16:21
но нека бъдейки крайно чувствителни да намерим и баланса в положителното, за да ни носи щастие.
цитирай
2. blagovestie - Да, мила,
25.11.2009 16:27
да търсим баланса, но има неща, в които просто трябва да се хвърлим целите, докрай :)))
цитирай
3. elinora - Това със ,,златната среда,,
25.11.2009 18:38
никога не ми е харесвало...Аз съм борец за обречени каузи, но съм борец.
цитирай
4. blagovestie - Ех, Ели,
25.11.2009 18:58
значи си приличаме. И обикновени си падам по трудните ситуации, избирам си ги да са именно такива :)))
Явно сме нещо като последните самураи...
цитирай
5. elinora - Нека сме такива,
25.11.2009 19:20
не харесвам хора, които се страхуват и в повечето случаи нямат мнение...
цитирай
6. blagovestie - Ами май
25.11.2009 19:22
и не можем да сме други, това или го имаш отвътре или не. Та - ще си го носим ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2900968
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди