Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
18.12.2011 21:08 - Борбата...
Автор: blagovestie Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2742 Коментари: 13 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 



Харесвам онази индианска притча, разказваща за това как във всеки от нас живеят едновременно два вълка. Един добър. И един лош. И от това кой от двата храним, зависи кое преобладава в душата ни...


Библията твърди, че човекът се състои от дух, душа и тяло.

Ние сме в непрестанна борба. Вътре в нас. Както и извън нас – в невидимия, в духовния свят. Разпъваме се между Доброто и Злото, като носим и двете.

През времето на целия ни земен път, плътта и духът ни се борят вътре в нас. С всеки избор, ежечасно. За надмощие, за власт над душата ни. За да я водят в избраната от нас посока:
- плътта – към робство, зависимости и падение;
- духът – към пълнота, към лично щастие, към освобождение и вечност.

И всеки наш избор е важен за Бог. Предопределя дали пребиваваме в Неговия промисъл за нашето съществувание. Дали реализираме планът Му за сътворението ни. Дали сме във волята Му. Израстваме ли духовно, развиваме ли се, учим ли (се).

Или, заблудени и неудовлетворени, не намиращи покой, тъй като не сме на точно (пред)определеното ни място, само си въобразяваме, че живеем...

Хранете само добрия вълк... Увеличавайте светлината. Чрез себе си. Превземайте мракът. Бъдете.

Псалом 143:8
(Господи) Дай ми да чуя рано гласа на милосърдието Ти, защото на Тебе уповавам;
Дай ми да зная пътя, по който трябва да ходя, защото към Тебе издигам душата си.

  vbox7.com/play:a326a6f3&r=emb
"Двата вълка в нас" - Притча на индианците чероки




Гласувай:
17



1. henzelski - Не съм съгласен,
19.12.2011 11:03
Люси! :)
цитирай
2. blagovestie - С кое от всичко, Краси,
19.12.2011 11:06
не си съгласен? :)
цитирай
3. henzelski - С какво ли не, Люси!
19.12.2011 12:45
В индианските притчи, както и във всички други, повечето от разсъжденията са образно казани. Няма добри и лоши вълци, нито пък красиви и грозни. Естетическите категории са ориентирани само и единствено към човека, защото той е мярката за всички неща, дори и да не си съгласна с Ренесанса. Ето защо няма как да разпознаем кой е добрият и кой лошият вълк, за да храним само единият. А даже и да можехме, нали ако храним само добрия, лошият ще умре от глад и борбата между доброто и злото ще завърши с примирие.
Ако плътта и духът се борят в нас, ще ни разкъсат, ей! И тъй ще си ходим разкъсани, разпарчедосани, разхайтени и разтаковани, каквото и да означава това. Истина ви казвам, цялата работа се състои в това, че плътта има едни нужди, а духът - съвсем други. Но това в никакъв случай не означава, че плътта води душата ни към робство, зависимости и падение... Айде, бе! Ами че давай да се лишим тогава от плътта, белким се снабди душата ни с лично щастие, примерно! И как ще стане това, след като всяка една личност се нуждае от плът, за да бъде личност. Каква ти пълнота, когато няма плът?! Имам предвид живия живот, а не вечните ловни полета...
И още нещо, Люси. Нищо не може да замени плътската любов! Нищо. Ако я нямаше тя и нас нямаше да ни има. И на планетата щеше да се настани едно мъртвило, едно такова никакво, но пък освободено и вечно. Блазе ни! ;)
цитирай
4. blagovestie - :))
19.12.2011 12:57
Боя се, че говорим тотално на различни езици, Краси. Ти не си схванал абсолютно нищо от написаното, но в това няма нищо странно, съкровище, тъй като в случая аз съм го писала, имайки предвид неща, които няма как да знаеш, ако не се запознаваш лично с Бог :)

Не си изгледал клипа за индианската притча, там много ясно са описани "чертите", "съставките" на двата вълка, което пък обяснява по-ясно как аз виждам нещата (в случая).

И плътта ни е от Господ, Краси. Не я отричам. Точно аз нямам право, погледнато от всеки ъгъл ;) Въпросът е Библейски. Дори да си чел Библията, не я познаваш. Хубавото е, че този пропуск е поправим. Въпрос на избор. И на малък подтик от Духа ;)

Благословен ден, Краси!

ПП: Приемам гледната ти точка, но не мога да се съглася с нито едно от написаните неща, защото на темата, които обсъждаме тук с теб, гледаме с различни очи, с различни понятия, с различни въз_приятия.
Освен това ти си ориентиран изцяло към "тук и сега", а точно в момента, това ми е недостижимо, защото означава да погледна назад :Р :Р :)) Обобщено - в крайна сметка ти позволявам да имаш собствено мнение, дори в моя блог, хахахахах, но не и да се съглася :)))))
цитирай
5. henzelski - Последното нещо,
19.12.2011 14:14
което съм очаквал, е да се съгласиш с мен, Люси! И то баш за борбата, където ние с теб стоим на диаметрално противоположни позиции... ;) :Р

Най-лесното нещо на света е да кажеш някому, че не разбира, че не е схванал абсолютно нищо от написаното, че не е изгледал клипа, където много ясно..., че не познава Библията, дори да я е чел... Това е най-лесното нещо на света, Люси! И точно заради това, аз не съм ти казал тези неща. А твоите минаха покрай ушите ми и отминаха, както се очакваше... Защото, първо, спор не се води по твоя начин, и второ, такъв спор не истина ражда, а само конфликти. Аз пък нямам никакво намерение да се конфронтирам с теб, нито пък някога съм имал. Още по-малко по такива въпроси...
Съгласна или не с чуждото мнение, вземи от него това, което е добро за теб, и дай на опонента си онова, което е добро за него! Ако можеш, Люси, а не ако искаш...

Благословен ден, слънчице!
цитирай
6. blagovestie - Естествено, че е по-лесното, иначе
19.12.2011 14:25
трябва да излагам позицията си като обосновка няколко дни, бе Краси. Да търся десетки линкове към други източници, и накрая я се съгласиш с мен, я не :)))

Казах онези неща, защото е така, и ти го знаеш. Не беше изгледал клипа, защото там са детайлите по притчата. И това не бе забележка, тъй като и аз не гледам клипове и рядко слушам песните дори, прелитайки през блоговете, особено в последно време и то ако ми се случи. Мисля, че не ми схвана тонът, поради липса на интонация в написания текст.

Конфронтация на този етап е невъзможна и за двама ни, така че - мирът е постигнат от самосебе си.

Всъщност се самоиронизирах в коментарът ми към теб, но днес определено не сме на една и съща честота. Може би защото аз излъчвам различно, може би защото по тези въпроси сме на противоположни позиции, или не ми се стяга колесницата :))))
Спорът отпада, и ако сега не признаеш веднага, че това е постижение за мен и напълно извън "моя начин", не се учудвай, ако светкавица преломи небето на две, хахаххаха (я, блесна ми идея за стих, ама по-натам, защото времето ме пришпорва, Краси ;)))))))
цитирай
7. smani - blagovestie
19.12.2011 15:02
За съжаление живеем във време, в което все повече храним лошия вълк, а добрия почти сме го забравили!
Хубава метафора. :)
цитирай
8. henzelski - Много си бърза, ве! :)))
19.12.2011 15:04
Каза неща, които са много лесни за казване. Колко пъти да ти казвам, Люси? ;) :Р
Моооооля?! Ти пък откога взе да обръщаш внимание на детайлите? Спомням си как веднъж едва ли не ме наруга, загдето съм се задълбочавал в подробностите, а те са синоним на детайлите... :РР Ах, недей! :Р
На този, както и на онзи етап все си е невъзможна конфронтацията, нямай грижа, слънчице! Ние с теб просто се бъзикаме... :)))
Интересно е тази твоя самоирония, която едва се забелязва на огромния фон, където се кипри иронията ти към мен. :)) :Р И без може би, молам те!
Признавам не... ПРИЗНАВАМ ТЕ!
И очаквам светкавиците да ми сочат пътя тази нощ, че като едни истински габровци тия от общината само до половината път са включили уличните лампи, а оттам нататък, аллах керим, както казват турците в подобни случаи, така че си чакам обещаните от теб светкавици, Люси... :)))
цитирай
9. blagovestie - Здравей, Смани!
19.12.2011 15:08
Никога не е късно да изтощим "лошия вълк" от недохранване :))

Светъл ден!
цитирай
10. blagovestie - Такава съм от малка, Краси!
19.12.2011 15:09
Като постигна да съм друга (в това отношение), веднага ще се забележи ;Р

ПП: Ми лесно, я! Писна ми от трудно...
цитирай
11. henzelski - Абе,
19.12.2011 15:14
уж времето те пришпорва, а пак намери време... ;Р
цитирай
12. trubadur - И по какъв начин ще ми докажеш, че е вярна тая теория,
19.12.2011 16:09
че в човека било водещо Доброто?
Точно обратното - той е зъл по природа, и цялата история го доказва.
цитирай
13. blagovestie - Я, Трубадур, че къде видя да твърдя,
19.12.2011 16:19
че водещо е доброто?! Напротив: "Разпъваме се между Доброто и Злото, като носим и двете." ;)

Само Бог, чрез нашия избор, може да ни очиства от злото! Но борбата е до последно. Точно както твърдя в самия пост :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagovestie
Категория: Поезия
Прочетен: 2899850
Постинги: 1061
Коментари: 8676
Гласове: 21461
Блогрол
1. ПРАВОСЛАВЕН ИНТЕРНЕТ КУРС /ПИК/
2. Мултилинеарна Библия с множество преводи, възможност за добавяне на бележки и куп благинки
3. Християнски ресурси (на руски)
4. Речник на Стронг - цялото Писание (на руски)
5. Филмът, променящ гледната точка на "180 градуса"
6. kolibka.com - филмите, които ме ориентират и образоват
7. Още за изучаване на Словото
8. От пиле мляко
9. Християнска литература, много, на руски език
10. Предание.ру
11. Огромна библиотека (руски език)
12. Линк към Православна енциклопедия (руски език)
13. Патристика (български език) Rado76-блог
14. Православно помагало - книги на български
15. Богословие - материали на български език
16. Тълкуване на Библията - Стар и Нов Завет от Лопухин (на руски език)
17. Пермакултура - Божият начин
18. Още ресурси за изучаване на Писанията (на руски език). Библията на иврит. Есхатология, тълкувания, препратки
19. Тора и изследване (на руски език)
20. Тора и коментари, библиотека (на руски език)
21. Иврит
22. Наследството от избрания народ за всички ни (Толдот.ру)
23. ! Мултипреводна Библия само през Windows
24. Тора с различни коментари, руски
25. Другият ми блог
26. Лекции ПИК и проповеди